lørdag den 7. maj 2011

Solskins Opdatering

I dag er det lørdag - og jeg er helt officielt smadret. Har sovet til kl. 10.30 og måtte herefter tvinge mig selv ud af sengen så jeg ikke neder med at sove min fridag væk.....

Lige nu kan jeg høre garderne komme marcherende nede på gaden, hvor er det en luksus lyd, tænk at jeg trods alt bor så fabelagtigt skønt at jeg kan høre fløjtespil, trommer og marchlyde hver dag......... :) Ohhh I love my countrys traditions!

Nå, men en opdatering vil sikkert gavne så  here goes.......

Mandag startede jeg på arbejde - mega naller, mega kedeligt og mega hårdt (for benene that is) men hver gang jeg får ondt i fødderne så siger jeg til mig selv at det er som da jeg gik caminoen, jeg havde ondt i hvert led når jeg vågnede og den første time eller to var altid den væreste for der skulle "knoglerne" gåes varme igen og de sidste par timer sidst på dagen var også helt forfærdelige fordi dér begyndte mine fødder at strejke - jeg var så heldig ingen vabler at få før 3 dage før mål og der fik jeg så kun to vabler så det var til at leve med - og skyldtes helt klart at jeg ikke lyttede til min krop, satser på ingen vabler at få næste gang!

Men det er sådan jeg siger til mig selv "you can do it, you can do it - just keep on moving keep on moving...." og så går det alligevel.

Tirsdag søgte jeg 11 jobs og rykkede en masse i mit netværk som har lufted at de godt kunne bruge noget hjælp. Jeg fik også fat i hende damen med det sorte rengøringsarbejde og det var bare en forglemmelse at jeg ikke havde hørt fra hende, jeg skal starte på tirsdag kl. 8 (som er min ugentlige fridag) men hey, 300 kr i lommen for at gøre rent, dét siger jeg ikke nej tak til!! Jeg bliver nød til at generer så mange penge som muligt mens jeg har muligheden, lige pludselig så stopper det hele igen - I know!!

Onsdag, torsdag og fredag har jeg bare konklet i butikken, eller faktisk nej, jeg har ikke knoklet men min krop har følt sig mega træt. Det er - ifølge min overbevisning - meget hårde at arbejde 9 timer uden egentlig at lave noget end det er at knokle i 9 timer. Tiden går såååååååååååååååååååååå langsom og jeg er ved at dø af kedsomhed og jeg aner slet ikke hvordan jeg skal få tiden til at gå, hver anden time overvejer jeg bare at gå fra stedet fordi jeg simpelhen føler mig så dum, jeg er jo bare dér og laver ingenting. Intet!

De føler allesammen at de har åhhhhhhhh sååååååå travlt men der er aldrig rigtig travlt, i går væltede det ind med prøverumstøj samtidig med at butikken lignede noget der var løgn og dét var det ENESTE tidspunkt på en hel uge hvor jeg tænkte at nu skulle vi lige sætte farten op for ikke at gå hjem fra en rodet butik.

Der er så godt som intet at lave og hele dagen går jeg bare og rydder op - jeg fik så aller nådigst lov til at ordne ginerne i vinduet men da jeg var halvt færdig kom butikschefen og sagde at dét der, dét var smagsforvirring - åhhhhhhh gud hvor ville jeg ønske at jeg havde taget et billed af før og efter vinduet! Før jeg gik i gang var der en gine med et par råhvide stumpbukser, en blomstret tunika (kone agtig) og et bredt hoftebælte med en slags lænke på.........hende klædte jeg om i et par hvide Tommy Hilfiger stumpjeans, en crem og brunfarved silketop med guldknapper og en brun læderjakke, et par brune høje stiletter og et tørklæde i matchende farver - og så får jeg at vide at dét var stilforvirring........okay så.

Jeg klædte dem af igen og gav dem noget helt hen i vejret tøj på og var butikschefen glad!! Dette projekt tog desvære kun 2 timer ud af 9 timer, resten af dagen fik jeg på magisk vis til at gå ved at pille ved bøjlerne som jeg altid gør - jeg hader det her job, helt vildt meget!

Udover at jeg ikke må hedde mit eget navn men bliver kaldt Lizzy, hvilket min coaching buddy syntes er sjovt at hun nu også kalder mig Lizzy!! Udover det, så fik jeg til samtalen ikke noget at vide om mine arbejdstider, men jeg har fundet ud af, ved at tjekke på nettet at åbningstiderne er 10-19, i går får jeg så lige at vide at det er til 19.15 - du ved, sådan ud af det blå får jeg at vide at ja du  har ikke fri kl. 19, du skal stå og se på at vi andre snakker i et kvarter.......

Normalt er jeg ikke en tavsperson men jeg har flere gange taget mig selv i at være utrolig stille, jeg siger så godt som aldrig noget når jeg er på arbejde og ingen taler til mig, så jeg går nemt en hel dag uden at sige noget - vildt mærkeligt! Jeg har heller ikke fået en kontrakt endnu, hvilket egentlig passer mig fint, så kan jeg skride hvis jeg får noget andet - hvilket jeg HÅBER HÅBER HÅBER!

Jeg skal åbenbart også arbejde hver weekend i måneden, også søndage - men ifølge min beregning kommer det hurtigt over de 37 timer om ugen som jeg bliver betalt for, jeg holder skarpt øje med tiden og skriver hvert et minut ned, jeg skal have fuld valuta for min tid og arbejder IKKE ét minut gratis for dem. Fleksibilitet er ikke eksisterende for mig i forhold til dem.

Tænk engang at jeg til samtalen får at vide at jeg godt kan få tidligt fri til at tage til min coahcing buddies event men ender med at dét kan jeg ikke så jeg er på arbejde i stedet for og der er nul mennesker og intet at lave....og at jeg så pludselig lidt i luk får at vide at min arbejdstid er længer, at jeg ikke må hedde mit eget navn, og at jeg skal arbejde hver weekend.....

Anyway, min veninde Annika siger at det er nemmere at få et job når man har et job, jeg håber så meget i mit hjerte at dét er korrekt!!

Jeg har slugt min stolthed og skrevet en mail til både Ayal og Norman og spurgt om de måske kan hjælpe med noget arbejde, de har så stort et netværk begge to og det vil for dem, være en lille ubetydelig ting at forhører sig i deres netværk om der ikke er en som kan bruge en hjælpende hånd.
Jeg har også overvejet at skrive til min gamle chef fra da jeg var bartender, hvilket jeg var virkelig god til, jeg er ret dygtig til det som kaldes "flair" og er hvor man kaster isterninger op i luften og griber dem i glasset bagved ryggen, svinger flaskerne rundt og griber dem igen osv.
Anyway - han har åbned en del nye bar i Jylland og på Fyn og jeg ved at han kender mange som er inden for resturationsbranchen her i København, problemet er bare at arbejdstiderne i så tilfælde vil ligge om natten og at dét også vil være benhårdt og rigtig dårlig betalt fordi du ikke kan få feks. fuldtidsarbejde som bartender, da mange steder kun har åbent onsdag til lørdag, men det er et forsøg og jeg overvejer stærkt at gøre det.

Jeg har skrevet følgende til Norman

Hej Norman

Tak for sidst, det var hyggeligt at snakke “camino talk” med en som forstår de følelser og tanker et menneske får, efter at há vandret på toppen af det Spanske Tag.
Jeg skriver fordi jeg gerne vil høre om dét du sagde med job på XXXXXX var oprigtigt ment? Og om jeg i så fald må bede om et navn på en kontaktperson.
Ellers må du rigtig gerne tænke på mig, hvis du høre om nogen der mangler en hjælpende hånd, jeg er ikke kræsen med hvad jeg skal lave, og gør gerne rent privat hvis nogen i din omgangskreds trænger til hjælpe med dét.
Há en rigtig god lørdag.


Deirdre-Ann Roberts

Jeg prøvede at være meget neutral men også personlig = svær kombi! Jeg tænkte hele tiden på at han ikke må tro at jeg stalker ham, at jeg vil noget mere end bare høre ang. arbejde og at han ikke må tro jeg er efter ham pga. pengene osv.
Han har jo en kæreste, at jeg så syntes hun er alt for ung og at han i min verden på dét punkt virker forvirret er jo så min mening, jeg er ganske overbevist om at han har hørt mere end rigeligt på dén konto og i bund og grund så rager andres forhold ikke andre end de to personer som er i forholdet sammen.
Min grundlæggende interesse er at tjene penge og hvis jeg kan gøre dét ved at kontakte Norman og Ayal, så er det jo dét jeg må gøre.
Jeg skrev næsten det samme til Ayal.

Anyway, back til min update, i torsdags efter arbejde skyndte jeg mig ind til byen og spiste på Madklubben med min coaching buddy og et par af hendes drengevenner, jeg var ikke imponeret over maden, alt for salt men det var mad - jeg ville til enhvertid have valgt Jensens Bøfhus selv om kødet nok var betragtelig finere her, problemet var bare at det var noget nær uspiseligt pga. alt salten.

Bagefter gik vi på Zoo Bar til en event, hvor der var fri bar!

Gratis øl!

Gæstebogen på Zoo Bar


Lidt mere gæstebog, med en mindeside til afdøde Keld Toldstrup.....

Jeg var hjemme kl. ca. 23.34 og havde på dét tidspunkt SÅ ondt i fødderne at jeg næsten ikke kunne gå, så jeg måtte tage mine sko af og gå med dem i hånden mens jeg heldigvis undgik at træde i glasskår som der desværre er meget af herinde i midtbyen.
På vej hjem var jeg i virkelig godt humør, jeg var ikke fuld men i hopla. Havde fået 4 øl fordelt over hele aftnen, to på Madklubben og to på Zoo Bar.

Anyway, ikke verdens smarteste træk men efter at havde fortalt en fyr i baren om min camino oplevelse "kom jeg til" at ringe til Norman. Han tog selvfølgelig ikke telefonen og set i betragtning af at han heller ikke har svaret på min sms ang. om jeg kan se hans vens videoklip et sted på nettet så er han nok bare ikke i særlig venlig humør mere.
Jeg tvivler derfor på at han vil vende tilbage på min mail ang. arbejde men nu har jeg forsøgt, det er et forsøg værd og nogle gange må man gøre ting man egentlig ikke har lyst til for at komme dértil hvor man gerne vil og for mig er det at tjene penge via et arbejde som jeg holder af og som omvendt holder af mig - tænk at være et sted hvor chefen faktisk værdsætter sine medarbejder.........dét har jeg aldrig rigtig prøvet.

Nå men så kom fredag og jeg var for at sige det mildt død sulten hele dagen, igen tænkte jeg på min elskede pilgrimstur og på at jeg ofte gik sulten i seng fordi maden var så dårlig og jeg overlevede, så selvfølgelig overlever jeg også denne her dag og det gjore jeg jo.

Da jeg kom hjem skyndte jeg mig at skifte tøj og så afsted til Nørrebros Bryghus hvor konsulentfirmaet Quartz holder til - er du helt gal hvor var der bare MANGE MANGE MANGE lækkre mænd i jakkesæt dérinde!!

De holdt fredagsbar og havde inviteret alle deres kunder, netværk mv. og det inkludere min coaching buddy og nogle af hendes drengevenner som jeg efterhånden kender ret godt


Fri bar!! (eg drak kun øl)

Verdens bedste bolcher - ved godt hvad de hedder men kan ikke skriv det korrekt og ej heller finde navnet på dem via google.dk men nøjjjjj hvor de smager godt!!

Mænd mænd og atter mænd.......og de var ALLESAMMEN lækkre!

Dog var toiletterne ikke noget at prale af!! Føj hvor klamt!!!

Bagefter tog vi ud og spise - og jeg var på det her tidspunkt sååååå sulten, havde ikke spist hele dagen så godt som, da maden til eventen var fjernet fra bordet da jeg ankom......og slik og chips mætter ikke særlig meget!
En af pigerne som er min coaching buddies barndomsveninde fra Jylland er kærester med en fyr som er pilot og flyver jet fly rundt om i Europa for private mennesker, lige nu er han på Santorini - dem som han har fløjet derned har betalt 89.000 kr for at blive fløjet derned, blive i to dage og så fløjet hjem igen!! Damn dét er mange penge for at undgå at tage et rutefly!!

Jeg spiste HELT OP!!

Betaling.......alle banker var vist præsenteret her :)

Mit kort gik fint igennem, jeg har nu ca. 600 kr på min konto efter at det firma jeg mysteryshopper for ENDELIG har sat nogle af de penge de har kludret i ind på min konto og jeg har derfor laved et lille stykke papir som jeg har i min pung hvor jeg holder styr på hvad jeg bruger, nu står der ca. 487.30 øre på kontoen så jeg tillod mig at tage en taxi hjem da mine fødder var helt smadret, da jeg så holder ud for min opgang så vil dankortmaskinen i taxien ikke tage mit dankort, der står "Afvist" - jeg har nu prøved det så mange gange at jeg overhoved ikke bliver flov mere og da jeg nu også ved 100% at der er penge på min konto så er der ligesom ikke noget jeg kan gøre ved det - however, taxi chaufføren blev stik tosset og gav mig en lang lektion om at jeg skal give kortet til chaufføren når jeg stiger ind, her har jeg det sådan lidt at dét må jo være hans hovedpine at bede om det - jeg kan jo helt oprigtig talt ikke gøre for at mit kort ikke går igennem!!!

Jeg har også ringet til banken og der ER penge på mit kort, det samme siger min homebanking så hvad problemet er ved jeg ikke - og jeg havde nul kroner i min pung, så jeg gik uden at betale - selv om jeg flere gange bad om hans navn så ville jeg komme og betale på mandag, men chaufføren var SÅ sur at han slet ikke ville høre på hvad jeg sagde så ham om det, sådan en sur skid.

Og her til morgen har jeg bare sovet længe og ligget inde i sengen og nydt at jeg bare kunne sove!!

Senere i dag skal jeg mødes med min coaching buddy, det var meningen vi skulle ha været nede og arbejde hos hendes far, han har ASFI og er meget syg men det blev aflyst, måske vi så tager derned i morgen.

Jeg skal 100% ha ryddet op og STØVSUGET, det er helt klart ulemepen ved at ha trægulv (parketgulv) at her altid er nuller på gulvet - no me gusta!!
Jeg har også liiiige til en forandring en nasty opvask som venter......

Og på mandag, altså mandag aften kommer Hr. Højesteret og overnatter og så tager han på arbejde herfra, jeg glæder mig allerede lidt......det skal blive SÅ godt at få sex igen!! Uhhhhh han skal komme på overarbejde den stakkels dommer!! :)

Ingen kommentarer: