torsdag den 26. maj 2011

Løgn Og Menstruation

I dag har jeg bådet løjet og haft de vildeste menstruationssmerter i maven........men begge dele er faktisk gode ting! Yep det er så!

Jeg startede dagen med at lyve - jeg mødte først på arbejde 10.48 og det var helt med vilje og 100% overlagt, jeg sagde dog at jeg var sovet over mig, men hvis de havde kendt mig korrekt og godt nok ville de vide at Deirdre-Ann ALDRIG sover over sig! Jeg er 100% perfektionistisk og kunne aldrig drømme om at sove over mig, kan slet ikke huske hvornår det sidst er sket, men sagen er den at jeg er ved at søge et radiojob og nu VIL jeg altså have dét job så jeg har allieret mig med min coach og min ældste coaching buddy Elsebeth og i går skrev min coach så en mail til mig at jeg kunne ringe hende op kl. 10.00 så ville hun gerne hjælpe mig med feedback på min ansøgning, hun er gammel højtrangerende chef inden for mediebranchen så for mig tæller hendes ord ret tungt.

Men jeg skal jo være på arbejde kl. 10.00 - så først tænkte jeg at jeg ville ringe fra arbejde af og tale med hende, men dét vidste jeg godt inderst inde ikke ville blive særlig godt, folk ville vade ud og ind af baglokalet og min chef ville blive pisse sur, hvis jeg ringede og sagde at jeg blev forsinket og kom lidt senere pga. noget vigtigt - som jeg jo af gode grunde ikke kan fortælle dem om, så ville svaret være nej for vi har såååå travlt - hvilket vi selvfølgelig ikke har haft - så jeg valgte at blive hjemme og lade som om jeg sov over mig og kl. 10.00 ringede jeg til min coach og fik de bedste guldkorn ever - overvejet at blive hjemme så jeg kunne skrive ansøgningen mens jeg havde guldkornene friske i hoved og på papir men da jeg allerede ved at jeg får et par pjækdage i Juni pga. at de ikke vil give mig fri på min fars 65 års fødselsdag så "gemmer" jeg mine pjækdage til juni......

Min chef var selvfølgelig sur da jeg mødte ind, også selv om jeg sagde undskyld - men fuck dét, jeg kan mærke at det her job er i mine hænder lige om NUUUUUUUUUUUUUUU (kryds finger for mig!!)

Ej sidder her i sengen og skriver (og spiser) og har lige fået en besked via facebook at min veninde og hendes mand som lige har købt en byggegrund i hmmm Herlev?? Nu har solgt grunden og købet et hus i en by ved navn Vedbæk - whereabouts that might be...........som folk dog flytter i øjeblikket - OG lægger p-piller!!! Hun skriver det er ved vandet - så dét lyder da skønt....

Nå men appropo p-piller så var jeg forresten til læge i tirsdags, havde bestilt tiden før alt det med Hr. Højesteret, jeg havde bestemt mig for eller tænkt på at jeg gerne ville have p-piller, du ved det ville bare være nemmere når jeg nu bollede ham så ofte som jeg jo gjore...........det som er så mærkeligt (for mig) er bare at jeg altid havde troet at jeg skulle bruge p-piller med min kommende mand - for mig er der STOR ENORM forskel på at bolle med kondom og uden kondom - uden kondom er meget mere forbundet med noget som er specielt end at bolle med. Det at bolle uden kondom er en ENORM tillidserklæring men jeg var og er stadig ikke helt sikker i min sag, men jeg tog til læge alligvel - han ville ikke give mig p-pillerne uden at have set på mig, for som han sagde så er der sket meget de sidste 9½ år siden jeg sidst tog p-piller og så kunne han, min dejlige læge ikke lade være med at kommentere på at alle andre "i min alder" lægger p-pillerne men jeg vælger så at starte på dem..........jeg kunne jo ikke andet end at grine og give ham ret.

Da jeg havde fået forklaret - som et andet barn - hvordan jeg skal huske at spise én pille om dagen osv. så sagde han til mig da jeg var på vej ud af døren "Og Deidre-Ann.......hvis jeg ikke ser dig før så må du have en rigtig god tur til Spanien!"

Århhhhh er han ikke bare den sødste læge ever! For det første elsker jeg når folk bruger hele mit navn og SIGER mit navn og for det andet er det skønt at høre sådan noget, at folk ligefrem ønsker mig en god tur.....jeg kan bare meget mærke at det bliver en god tur!!
Han sagde også at jeg ikke behøvede at være bange for tage p-piller. Jeg fortalte ham at jeg ikke brød mig om at tage piller fordi det mindet mig om da jeg boede på gården alene og spiste lykkepiller - og så kikker han på mig med sine kloge øjne og siger "Og du vil ikke være syg......" Altså at for mig er piller lig med at være syg og svag - men han forsikret mig at om at det ikke er at være syg eller svag at spise p-piller......jeg tror ham (næsten) anyway, jeg ved ikke om jeg skal starte på dem nu da jeg ikke høre fra Hr. Højesteret mere *Tænke Tænke Tænke*
Gider ikke spise piller mens jeg går Pilgrimsvandring, det er unødigt og det er desuden mere vægt hvor få gram det så end drejer sig om

I dag mens jeg var i butikken fik jeg pludselig de vildste menstuations smerter - har ikke fået menstruation endnu men den er helt klart på vej og dét er jo helt vildt sejt - så har jeg haft menstruation hver måned siden september 2010 - ergo jeg kan blive Mamma en dag!! Er dét ikke bare en fantastisk tanke?? :) Den øv bøv tanke ved det er at så skal jeg ud og købe tampax og de er bare så rocker dyre......hmmmm og natbind skal jeg vist også have købt - arghhhhhh alle de udgifter!!!!

I dag kom der en dame ind i butikken som boede på Mallorca, jeg fortalte hende med det samme at jeg snart skulle til Spanien og gå Caminoen - hun blev helt vildt begejstret og vi snakkede og snakkede, jeg glemte næsten helt at hjælpe hende med tøjet - jo mere jeg bagefter tænkte over turen jo mere kan jeg mærke at det bare er det rigtige for mig - jeg skal SÅ meget afsted!! Håber håber ikke at mine forældre vil sætte sig imod, det vil de nok men jeg håber ikke de gør det for så bliver det svært for mig at tage afsted......

Gad vide om Norman er taget afsted? Det er han nok ikke, han er nok ved at forberede sig, han skrev i sms'en da jeg var i USA at han ville afsted til Juni.......så uanset hvornår jeg tager afsted i slutningen af juni så er han jo ét eller andet sted på ruten og langt foran mig, så vil løber ikke ind i hinanden - jeg mener det kunne da være sjovt at møde en man kender eller i det hele taget bare en dansker på turen men hvis jeg mødte Norman på Camino France ville han nok tro jeg stalkede ham, også selv om jeg har haft planlagt min tur i over ét år!!!

Så jeg ser meget gerne at jeg ikke møder ham, har slet ikke lyst til at høre grimme ord fra hans mund mere, eller endnu værre at blive ignoreret - jeg mener, hvis jeg mødte en dansker på turen som så vælger at ignorer mig, dét ville også være rigtig trist og gøre rigtig ondt inden i - så jeg vælger at sende god karma ud og ønsker at jeg møder et par danskere på turen som er super søde, hjertelige og fyldt med empati for andre mennesker - og dét har Norman bestemt ikke, emptati that is!

Århhhhhh jeg savner lyden af grus under mine sko - jeg savner IKKE med fed streg under IKKE bjergene og Pyrenæerne men det følger jo med og efter den første uge er jeg godt kørenede, det er bare den første uge som er hård, derefter er det pice of pie - bortset fra at jeg nu kommer til at gå i hedebølger........arghhhhhhhhh! Så heller regn og blæst faktisk!

Her er hvad jeg har spist i sengen.......


Min tortillia fik vist "liiidt" for meget varme - sådan kan det gå når man renser af mens brødet er i ovnen!

Mumsmad!!

Billed er taget 20.06 og 20.17 var made spist - hvem sagde sulten??


I nat drømte jeg om at jeg mangelde penge - hvilket jeg jo også gør - og da jeg så vågnede i morges så kom jeg pludselig og HELT UD AF DET BLÅ i tanke om at jeg havde gemt 500 kr et sted i lejligheden og som en anden åbenbaring kom det til mig mens jeg lå og vågnede i sengen - 500 kroner!!

Nu er jeg jo RIG igen!! :)


500 kr inde i mit gamle kommodeskab som står i stuen og venter på godt vejr så det kan blive slibet færdigt, grundet og malet...... :) Fünf hundred spir!! Ohhhhhhhhhh so nice!!

Så jeg smuttede i Netto og købte for 93 kr mad, boller til madpakken, kødpålæg, to bananer, en honningmelon, en ymer, müsley, rosiner og en agurk (som er dansk!!) og det føles bare så dejligt i maven at vide at jeg ikke har dårlig økonomi mere.......altså det har jeg men alting står i plus så jeg har ro i maven og nu har jeg også penge i pungen hvilket er lig med dobbelt lykke!

Og nu vil jeg sove så jeg kan komme tidligt op i morgen og skrive en fin ansøgning med alle de fine formuleringer min coach gav mig i dag.

Håber også at min mave er færdig med at fise til i morgen, altså min mave fiser ikke, den rumler, det er måsen som prutter og maven som er helt opspilet - dét forbliver sådan til menstruationen går igang, så meget har jeg dog lært/observeret her i denne her nye fagre verden kaldet "menstruations symptomer" - og sikke skønne symptomer! Kan NÆSTEN, men også kun næsten godt forstå at indianerne isolerede kvinder der havde menstruation i hygger langt fra landsbyen........jeg burde også isoleres med de fise jeg slår lige i øjeblikket! Øj Øj Øj Øj.......!!!!

*snif snif*

Ingen kommentarer: