mandag den 30. maj 2011

Money Money Money

Jeg har simpelhen ligget vandret hele sidste uge, hver dag har jeg arbejdet fra åben til luk i butikken blot for at finde ud af at min chef, uden at informerer mig har inddraget min fridag i morgen tirsdag - hvilket hun ikke kan gøre sådan rent lovmæssigt da det skal varslets 3 uger før, men dernæst så har jeg jo to andre jobs som jeg arbejder på hver tirsdag så jeg kan ikke bare sådan lige lægge mine planer om!

I dag er min "gå tidlig dag" jeg har fri kl. 17.30 men den har hun også ændret, men igen, jeg skal op og gøre rent i den der skuespiller lejlighed så jeg skal bare gå "tidligt"! Det bliver spændene (af den slags spænding jeg godt kan undvære) at se hvor stor en kamp jeg skal kæmpe i dag for at holde på mine rettigheder........

I går efter 10 timers arbejde tog jeg hjem, powernappet i 45 minutter fordi jeg simpelhen havde så ondt i ryggen af at stå op, det hjalp helt gevaldigt at ligge på ryggen og sove - så afsted til verdens mest beskidt lejlighed, blot for at finde ud af at det 150 kr i timen jeg skulle have for 5 timers arbejde var blevet reduceret til 500 kr hvilket kun var betaling for 3,5 timer...........og hvor var pengene til rengøringsmidler? Damen ejer end ikke en spand!!!

Jeg smset med hende og vi aftalte at jeg bare skulle gøre rent og så skrive timerantallet til hende så får jeg pengene når hun kommer hjem - det er lidt af en satsning fra min side af, for jeg brugte 5 timer i går aftes ALENE PÅ KØKKENET som var SÅ beskidt at du tror det er løgn, har taget billeder jeg lægger ind når jeg lige får tid - i dag efter arbejde skal jeg også derop og det samme i morgen tirsdag når jeg har været ude og gøre rent det andet sted også - hele tiden tænker jeg om jeg nu også får mine penge, både fra butikken og fra hende her skuespillerdamen............

Hvis jeg ikke får dem er jeg så fucked 1. juni når regningerne skal betales............jeg har nærmest kronisk ondt i maven ved tanken ALENE!

Men i går aftes da jeg knoklede løs tænkte jeg hele tiden "penge penge penge" når jeg fik ondt i ryggen igen - jeg SKAL bare ha penge nok til at betale min termin, banken skal IKKE tage min gård og dermed min ungdom væk fra mig - dén gård har kosted mig alle mine år i 20'erne og jeg vil selv bestemme hvordan og hvornår den skal afvikles og også til hvilken pris!!!

Så jeg knokler løs..............og nu må jeg heller smutte så jeg kan komme på arbejde i slaveriet, komme hjem igen og hoppe i mit lilla velour sæt og så på rengøringsarbejde til meget sent i nat - fodnote til mig selv: Husk radio for den fine radio damen har kan KUN spille hvis man har sådan en Ipod eller Iphone eller noget andet fancy lort som jeg jo ikke har, ergo gik jeg og gjore rent uden musik, dét er naller!!!

Længe leve min røde radio fra 1972!! :)

Ingen kommentarer: