onsdag den 4. maj 2011

Nykredit Bank SUCKS

I torsdags havde jeg 236,60 kr i overtræk på min konto og *bang* så lukkede Nykredit bank mit visadankort, sendte mig et rykkerbrev til 150 kr OG trak 27,2% i overtræksrente, vel og mærke dagen før jeg fik løn.

Selvfølgelig må jeg som kunde ikke have overtræk, det er logisk, men på den anden side så er det jo ikke nogen dårlig forretning at være bank til mig - jeg betaler alle mine lån til tiden og ender så med at have 236,60 kr i overtræk og på dét alene tjener de også ret godt.

Fredag går der så løn ind og mandag skal jeg købe tøj i butikken så jeg kan gå i noget tøj som er at finde i butikken - normalt trækkes det tøj over ens løn så man ikke skal have penge op af lommen men den her specefikke butik vil ikke have en difference i kassen frem til lønningsdag, så de har en regel om at man skal betale up front, det må jeg så gøre samtidig med at jeg køber et metrokort, min konto går herefter i minus med 1240,72 kr og jeg ringer samme dag, altså i mandags til min mor og spørger om jeg må låne penge til at dække mit overtræk med. Det må jeg godt.

Mine forældre har Den Danske Bank, så fra de overføre penge til mig og til pengene er på min konto går der 2 dage, dvs. pengene er først på min konto i dag onsdag. Men det kan jo fysisk ikke gøres hurtigere.

I går tirsdag har Nykredit så igen lukket min visadankort, krævet 27,2% i overtræksrente OG sendt mig et rykkerbrev på 150 kr!

Jeg ringer så til dem her til morgen for at bede om at få mit dankort åbnet igen, da der nu ikke længere er overtræk på min konto, inden jeg overhoved når så langt så flejner damen jeg taler med HELT SKRÅT, samtalen var 03.14 minutter og ender med at hun lægger på........!!

Ja den ikke særlige kundevenlige dame i kundecentret hos Nykredit lægger simpelhen røret på mens hun råber "arbejder du måske i en bank?" Øhhhhhhhh nej......!

Hele to gange i løbet af samtalen småråber damen til mig "Du skal ikke sidde her og råbe af mig" og helt seriøst, jeg råbte overhoved ikke af hende - jeg ringer jo bare for at få åbnet mit dankort igen!! Og jeg siger også til hende "jammen jeg råber jo ikke af dig" - jeg håber virkelig virkelig VIRKELIG at Nykredit bånder alle deres kundesamtaler for jeg har netop sendt en skriftlig klage til dem, hvad pokker ligner det at en medarbejder smider røret på inden jeg overhoved kommer frem til hvad det er jeg ringer for?

Jeg starter med at ringe op og bede om at tale med en ang. min konto - men damen siger ikke på noget tidspunkt "dét kan jeg hjælpe dig med - hvad drejer det sig om" hun begynder bare at snakke og jeg siger så "er det dig jeg skal tale med" hvorefter hun surt siger "ja vi er jo ligesom igang" Øhhhhhh okay.........!

Hold nu kæft hvor en kanon start på en onsdag! Som så også inkluderer en 9 timers arbejdsdag i en butik og et gigantisk begyndene forkølelsessår på mine i forvejen store læber - åhhhhhhhh jow it's gonna be a good day!!

Ingen kommentarer: