lørdag den 2. juli 2011

Bulder Og Brag Over København!!

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh hvor det tordner!! Er du helt vimmer! Jeg er bange for tordenvejr og lige nu sidder jeg inde i min lejlighed og har rykket computeren så langt væk fra vinduet som muligt mens jeg sidder og ser regnen pisker ned udenfor - altså virkelig virkelig pisker ned! Det er som om det regner nedefra!

Altså dråberne er så store og falder med så stor en kraft at de springer op igen! Når en dråbe lander på mine fliser på tagterassen så bliver der en helt rund cirkel som springer op igen, samtidig kommer vinden ind fra Nyhavn og får dråberne til at fyge - det er et helt forfærdeligt vejr og jeg kan overhoved ikke se nabobygningen som ellers ligger ganske tæt på meget regner det!! Ohhhhhh My God!

Hvad jeg ikke ville give for en mand lige nu!!!!!!!!!!! OMG hvor et vejr!!!!

Helt vildt meget regn over Kgs. Nytorv!!!


Det er liiiige før jeg skriger på min Far OG Mor på én gang!!!!!!!!!
My Backally........pooring rain!


Rain Rain and more Rain!

Jeg sidder virkelig her og ønsker og drømme og hepper på at der træder en mand ind af døren som vil ligge i ske med mig HELE natten - eller bare indtil skybrudet er gået over igen, hvad mon oddsene er for at dét sker??

Men ellers så må jeg hellere komme med en lille update........

Sidst jeg skrev var et indlæg om min Første Kage, ganske få minutter efter kom min Mor og hentede mig og sammen kørte vi til Sverige for at hente min ældste nevø som skal på sommerferie hos Farmor og Farfar - han har netop i går fået rykket en tand ud af undermunden fordi den var fyldt med betændelse.......jeg undrede mig meget over hvordan en 5årig kunne have betændelse i en tand men da jeg så tanden som han havde i en lille skattekiste så forstod jeg pludselig bedre............. selv er jeg snart 33 år (!) og har aldrig haft et eneste hul i tænderne, jeg har hverken fået boret eller lavet noget somhelst ved mine tænder, jeg har end ikke haft bøjle på! Har de mest perfekte tænder ever og jeg børster dem gladeligt hver evig eneste dag og bruger tandtråd morgen og aften - dét betaler sig altså!

Hullet kindtand på en 5 årig......hvem sagde Husk at børste tænder??

Lillebitte mund med et kæmpe hul i........stakkels lille elskede nevø!
Puha udenfor er det nu også begyndt at HAGLE!! Hvad sker der lige for sommeren?? Kan se at mine blomster er tæt på døden, enten drukne døden eller også er de ved at blive skudt i stykker af kæmpe hagl!! Har også lige opdaget at der over terassedøren er en lem som er direkte udgang til en rist over døren...........ved ikke elt hvad den er laved for men én ting er da helt helt HELT sikkert og dét er at dén skal dækkes af inden det bliver vinter!! Det er da nøjagtig dér varmen fiser ud kan jeg se!

Grunden til at jeg kom til at tænke nærmere over den rist lige nu er fordi det larmer sådan og da jeg så kikekr kan jeg se at der jo er udtræk direkte ud - tror der skal sættes et stykke plexiglas i først, og så et stykke tykt rockwool og så et stykke plexiglas igen og så en gummi/tætningsliste omkring rammen for at der kan blive lukket godt nok til inden vinteren sætter ind - fodnote til mig selv: HUSK at tage mål inden Jylland!!

Damn haglene er store at jeg frygter de kan banke hul i en rude!!! De er større end en tommeltot negl!! Hvad sker der!!!!! HVOR ER MIN STORE STÆRKE MAND????

I Sverige bragte min Første Lagkage faktisk STOR glæde og min Svenske Svigerinde sagde at jeg måtte hilse Hr. Højesteret og sige tak fordi han ikke ville ha kagen - for den var suuuuuuuuper lækker! Altså, skal jeg være ærlig? Ja så VAR den faktisk lækker!

Jeg var selv overrasket over hvor godt den smagte! Selv med købe bunde! Min ene nevø kunne dog ikke lide fondanden, jeg tror den minder ham om marcipan og det kan han heller ikke lide, måske det der skum som smager som det der er inde i flødeboller er mere ham, det tænker jeg at det er - og min anden nevø på 2½ år gav jeg personligt lov til at sidde og pille de små røde blomster med en lille perlemors knap inden i, af med sine små fingre, han sad troligt og tyggede hver og en blomst men perlen ville han ikke spise, hver gang han pillede en blomst af tog han perlen væk og sagde "Fy!" :) Han har nok lært at man ikke må spise perler....... :) KLOG Dreng!

Min mor sagde desværre ikke noget om kagen men hun spiste da et stykke!!

MIN kage vandt STORT over jordbærtærten!

Ikke dårligt af en begynder.......

Uhmmmmmmmmmmmm

Kagespisning i Sverige
I går kom min fantastiske veninde Anabell på besøg, hun har boet i Australien med hendes kæreste som hun mødte gennem Dating.dk da JEG pressede hende til at melde sig ind så vi sammen kunne komme til en dating.dk fest (dengang de holdt en) sådan at jeg kunne møde en ny kæreste............well  nu bor de sammen i Jylland og hvis alt går vel flytter de til København til næste sommer - så det er ikke så tit vi ses.

Men når vi gør er det som om vi aldrig har været adskilt - dog blev jeg lidt "WHAT?!" i går da Annabell pludselig i en samtale sige: "Bla bla bla......når du sådan har periodisk depressioner........bla bla bla......."!!! Øhhhhhhhhhhh??

GUD hvor det irriterer mig at jeg blev SÅ paf at jeg ikke sagde noget til hendes postulat - jeg er overhoved IKKE periodisk deprimerer! LANGT FRA! Jeg har skam prøvet at have en depression da jeg boede på Gården så jeg er 100% i stand til at se og mærke når jeg har en sådan og hvis en sådan er undervejs - jeg har det strålenede på trods af at 99,9% af mit liv ikke fungerer optimalt, men inden i har jeg det rigtig godt!

Så netop derfor kan det gøre mig SÅ vred når jeg høre sådan noget! Jeg ved ikke lige hvornår og hvordan men jeg skal HELT KLART ha sagt noget til hende ang. dén lille side bemærkning! Dét vil jeg ikke høre igen! Hvad er det for noget pjat og hvor har hun fået det fra?

Dét gjore mig helt mærkelig inden i at høre sådan noget sagt om mig, så jeg har haft meget modgang det sidste 1½-2 år og ja da alt det med gården var på sit højeste så livet ret sort ud for mig, men netop fordi jeg IKKE ønskede at få det så skidt som jeg har haft det da jeg boede på gården valgte jeg jo at tage på pilgrimsvandring - så jeg har ikke og har ikke haft en depression i over 11 år, tænk at min veninde siger sådan noget! Jeg er 100% i stand til at tage vare på mig selv og jeg er 100% i stand til at se faresignalerne længe før alle andre - så fandeme om jeg vil ha sådan noget siddene på mig!

Jeg ved helt tilfældigvis at hun er en af de veninder jeg har som deler ALT med sin kæreste så I wonder if det er sådan de taler om mig - hende med "periodisk depressioner"...........

Det gjore altså at den fine fine duftende buket blomster som hun havde med til mig ligesom blegner lidt......og da hun så oven i fortalte mig at de havde lagt p-pillerne i marts måned - efter 6 år sammen - men at hun ligesom ikke havde vidst hvordan hun skulle fortælle mig det, ja så var jeg klar til at gå på druk!

Hvad sker der for at lægge p-pillerne når jeg går og drømmer om at finde en jeg kan kneppe ofte nok til at jeg kan begynde på p-piller?? Samtidig, i nøjagtig samme åndedrag siger Annabel så at hun egentlig slet ikke ønsker sig børn men hendes fremskredne alder taget i betragtning (hun er nøjagtig 4 måneder YNGRE end mig....!!!) så måtte hun heller begynde at få børn.........................øhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh??

Fremskredne alder? Hun bliver 33 år til November!!! Hvad fortæller dét så om mig?

Kors hvor en weekend jeg har haft so far og det er kun lørdag aften lige nu - med skybrud, hagl, torden, lyn, regn og masser af sirener over mit elskede København!


1 kommentar:

Tante Kage -kagedage sagde ...

Sikke fin den blev! Det er godt klaret, min første kage var bestemt ikke ligeså flot!