fredag den 15. juli 2011

Et Nyt Liv Tager Form :)

Åhhh Gud hvor er mine knogler trætte - jeg kan næsten ikke bøje mine arme og ben uden at det knirker højlydt eller i hvertfald gør ondt, og så fik jeg lige den über smarte ide efter at jeg i går spiste spareribs til aftensmad at jeg da måtte ud og løbe i dag for at tabe mig!!!


Spareribs i ovnen - mums - finten er dog kun at putte Barbeque sovs på oversiden, ellers brænder de på og fadet er nærmest umuligt at få rent igen
Hvad sker der lige for min sindssyge tankegang?? Jeg kunne så overhoved ikke holde ud at løbe, jeg præsterede at løbe hen til Ofelia Beach og så måtte jeg gå resten af vejen, men fik da gået 5 km, 1½ af dem i silende regnvejr - på min tur opdaget jeg Kastellet og St. Alban Kirken! Jeg er helt måløs, aldrig har jeg set noget så smukt, en lille oase i byen - dér må jeg hen en dag med solskinsvejr og madpakke! Kirken var lukket nu men har ellers åben alle dage mellem 10 og 20 så en dag skal jeg helt klart ind og kikke, den var såå fin!

Jeg så også det mest fantastiske springvand med en dame der pisker tre okser, desværre stod der ikke nogen steder hvad springvandet hed men hvor var det smukt - jeg følte mig som et lille barn der opdager noget helt fantastisk for første gang, det gjore jeg jo så også men jeg er ikke et barn, men fantastisk var det. Som en anden turist stod jeg bare og glanet mens jeg lod fingerne køre henover stenene og mærkede på vandet og fik skumsprøjt i hoved.........århhhhhhh hvor var det skønt!!

Bagefter så jeg både statstuen som er rejst for de faldenen soldater under 2. Verdenskrig på Kastellet/Volden og senere igen så jeg en statstue af Kong Frederik d. 9 - og det var så ca. dér det begyndte at regne så jeg måtte skynde mig hjem fordi jeg havde ladet terasse døren stå åben....doooo!

Det er helt fantastisk at komme hjem, både i dag men også i går - jeg har jo en sofa nu! Aiiiii den er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå fin!


Min fine smukke elskede højt ønskede RØDE sofa.......


Eneste lille bitte ting ved sofaen er dette hak på bagsiden - og jeg er faktisk end ikke klar over om det er et jeg selv kom til at lave da jeg sammen med Maiken fik slæbt den op på 5 sal gennem trappeopgangen - men til 900 kr er jeg ganske godt tilfreds med mit røverkøb af en sofa!
Tørret den kraftigt af med brunt sæbe i går aftes og bordet jeg har med fra Gården, fik en slibetur med let sandpapir ude på terassen kl. 20.30 i går aftes så blev det ellers smurt ind i lindolie - stod natten over og er nu i gang med at suge lag nr. 2, det bliver virkelig så utrolig fint, men nu kan jeg også godt se at jeg skal se at få fingeren ud af måsen mht. den kommode, for nu fylder den ret meget her i stuen - og den høre jo til i Soveværelset men der er ligesom ikke plads fordi der står en anden kommode, så denne her gamle kommode skal være færdig så jeg kan flytte den ind i soveværelset og smide den anden i kælderen.........basta.



Gammelt bord fra gården

Nu afslebet

Lindolie............det bliver SÅ fint!
Jeg kan virkelig set mit hjem tage form nu - så skønt! Det er som om jeg først nu, for alvor skal til at leve livet, jeg mangler stadig et forbandet job og helst et af den gode slags, men sådan inden i har jeg det bare helt perfekt, det er som om min sjæl er dejlig rund, og glat og ikke som før fyldt med hakker, ækel og sort at se på, nu er den rund og gul og glat ligesom en M&M's :)

skønt et liv jeg har - ja bevars der er ups and downs og måske der er flere end i andres liv, men det ved jeg jo faktisk ikke noget om, for jeg aner ikke hvordan andre har det, men jeg ved at JEG har det godt og at de downs jeg har bare får mig til at sætte endnu mere pris på mit liv som det er!

Nu vil jeg tage en lille bitte lur og kvæle den lille stress/uros knude der er i min mave over at jeg får gæster i aften og mit hjem ser så rodet ud som det gør lige nu, har jo mange ting i lejligheden fra mit kælderrum fordi der stadig ikke er tørt dernede og før jeg har endnu en palle at sætte tingene på, altså sådan at jeg sætter tingene på to paller så skal intet derned igen - 7-9-13 var alle mine pilgrimsting stadig i lejligheden da skybrudet kom! Lucky me! Jeg var brændt helt sammen hvis det var blevet ødelagt af kloakvand!!!

Men en lille lur på min nye rene sofa er vist liiige hvad jeg trænger til! Er du egentlig klar over hvor tillokkende min skønne sofa er?? Den er sååååååå Über Schön!!

Ingen kommentarer: