onsdag den 13. juli 2011

Tredje Dag På Gården

Puha!!!

Jeg er SÅ flad - 8.30 til 21.45 hvor jeg stort set ikke lavede andet end at save grene ned med en fukssvans og kæmpe med hækken med en hæksaks, af den manuelle udgave vel og mærke.......hækken er ikke blevet klippet siden jeg klippet den før lejerne flyttede ind i 2008 - dem som har set en vild hæk før ved hvad jeg taler om.......regner ikke med at kunne bevæge mine arme i morgen sådan helt bogstavelig talt!!!

Jeg forsøgte at blive færdig i dag fordi jeg netop er ganske overbevist om at mine arme ikke vil kunne lave åbne og lukke bevægelser i morgen efter så mange timer med samme bevægelser - til sidst kunne jeg næsten ikke åbne og lukke saksen mere og bare det at åbne baggagerummet på min Stinke Tinke Bil var en kamp for mine hænder.......

Arghhhhhhh hvor er jeg træt og der er stadig et godt stykke hæk tilbage plus alt arbejdet med at fjerne det afklippet hæk OG så regner det oven i købet, er du klar over hvor våd man bliver når man klipper hæk i regnvejr? Vel og mærke en hæk som er ca. 40 cm højere end mig!!

Syndet igen her til morgen og købte et rundstykke, dog UDEN tandsmør!!!

Så kørte jeg igen ud til mit opbevaringsrum på mine forældres gård og ledte i mine mange mange flyttekasser efter min hæksaks fra dengang havde en kolonihave - fandt den langt om længe men se hvad jeg også fandt i en papkasse........hvad har jeg dog tænkt dengang jeg pakket kassen??
Har jeg tænkt at jeg nok fik brug for ét gult lys, tre armygrønne, et hoved til en kost og en halv rulle sorte sække?? 

Jeg fandt dog en god ting - nemlig min FarMors fine og meget gamle sminkebords lampe - den er nu taget fra og skal med til København og hænge over min fine kommode, når den engang er færdig vel og mærke! 

Et skaldet træ - dette billed skulle ligge efter billed nedenunder........argh hvad sker der for mig og billeder i disse dage??

Et tilgroet træ......dette billed skulle komme før billed ovenover.......en upser igen

Manuel hækklipning - her er jeg i den nemme ende........!!!!!

Fuking hård!!

Sikke jeg roder i billederne - men fik jeg fortalt at jeg OGSÅ glemte mine elskede røde Birkenstock sandaler på gården i går? Heldigvis var de der idag og det havde ikke regnet i nat.......pyha!

Grenene var så massiv tykke at klippe i og mine arme er helt smadret, regner bestemt ikke med at kunne noget i morgen

Ja tak, lad det da begynde at regne........

Træer beskæres bedst oppefra - eller er det bare mig der elsker højde?? :)

Ét træ generere SÅ meget grenaffald, utroligt! For slet ikke at tænke på hvordan jeg skaffer det af vejen igen...........

Endelig ét hjørne på hækken..........kun tre gange så meget hæk tilbage!

Se dét er hvad jeg er oppe imod! Hæk næsten dobbelt så høj som jeg - og så er den driv våd!!

Efter tre dage uden selskab kommer køerne på besøg.... :)

Der er ikke meget grøn hæk tilbage når hækken klippes til........desuden har jeg altid hadet at ha hækken, jeg mener, man skal ikke ha en hæk på en bondegård! Skal haven kranses af kan det gøres på så mange andre og smukkere måder, feks. med buskroser som ikke skal klippes hver evig eneste sommer og gerne flere gange! Plus at buskroser er smukke at se på, de dufter og kan tages ind i stuen til pynt, det kan man ikke med en skide ligusterhæk!

SÅ træt......

Og hvad sker der så........hæksaksen dør!

Jeg er nu så uendelig træt at jeg virkelig håber jeg kan få en ordentlig nattesøvn, det har ligesom knebet lidt de sidste par dage........fandt forresten en ørntvist i mit hår da jeg gik i bad.........lækkert!!

Er helt tom i hoved, går jo og tænker tanker hele dagen på gården og når jeg så kommer hjem så er jeg helt blank for information - i morgen skal jeg klippe resten af hækken og afleverer teltet til min gl. veninde og så pakke bilen så jeg kan køre fredag morgen, det skal blive så godt at komme hjem til mit elskede København!

1 kommentar:

Tante Kage -kagedage sagde ...

Jeg har virkelig ondt af dig, og jeg er også dybt imponeret over dine evner -jeg nejer dybt!!

Næste gang du skal have gang i sådan et projekt, må du invitere dine veninder på Asti og hækkesaks...det må ku lade sig gøre!