søndag den 31. juli 2011

Lørdag På Gården

Okay - nu er jeg gasset ned igen og er blevet i godt humør, det eneste dét krævede var at se Mrs. Doubtfire i tv med Robbie Williams i hovedrollen, ja altså skuespilleren ikke musikeren og så et skønt langt varmt bad hvor jeg fik kradset godt i hovedbunden med neglene (så blev de jo også rene) og fik kradset alt det gamle kalk, støv og snavs ud som har sat sig der........

Nu sidder jeg i min søsters sofa og har slukket for tvet og åbnede havedøren, her er rocker varmt, specielt fordi huset er så godt isoleret og min søster er top mørkeræd så hun åbner aldrig nogensinde EVER vinduer eller døre når det er mørkt - hvilket er pænt hårdt for en person som jeg der sover med åbent vindue året rundt!!

Nå men altså, jeg har været på gården hele dagen fra kl. 9 til 18.30 så jeg er pænt rusted lige nu - spiste aftensmad med mine brødre og min søster og far og mor er på vej hjem fra Frankrig hvor de har været ned og se på en potentiel fabrik som far måske skal investerer i, den hedder Orange eller noget i den retning, det var vist et meget velkykket men også super vigtigt møde for de havd i hvertfald bestilt en engelsk tolk da ingen af dem taler godt nok frank til at de kan forhandle på et sådan niveau.

Men altså, min søster er taget i byen og jeg har drukket 4 øl som kompensation for mit tidligerer rådne humør som ellers var kanon hele dagen, det gjore mig bare sur at komme hjem til sådanne mails og kommentare på youtube - men altså whatever!§

I dag mens jeg var på gården ringede en pige jeg gik på Westminster med, hun bor nu i Bristol i England men er i Danmark i øjeblikket, hun ville høre om vi ikke skulle tage ud sammen en dag i næste uge da hun har gratis entre osv. til Tivoli - helt sikkert jeg er klar, jeg har nemlig aldrig været i Tivoli i København, så det kunne da være vildt sjovt - og selvfølgelig også sjovt at se hende igen, har ikke set hende siden 2007!

Bagefter kom min søster ud med mad og hjalp mig et par timer - vi fik bla. brændt haveaffald af og jeg fandt ud af at jeg fejer bedre end min søster gør! Hun er pænt hurtigt når hun fejer, feks. fik hun fejet HELE laden på 400 kvm og halvelen af stalden mens jeg kun fik fejet halvdelen af stalden på samme tid - men lad mig bare sige at resultatet er også derefter!!!

Hvis jeg fejer efter hvor hun har fejet kunne jeg lave en pæn bunke støv!!! Me DO NOT LIKE!! Sjusket!

Men her er lidt billeder af hvordan det ser ud derude nu, jeg har prøvet med lidt før og efter billeder, håber virkelig at forskellen kan ses, dels herinde men i lige så høj grad når de der syns og skøns mænd kommer.......


Min stald......FØR

Min stald..........EFTER

Stalden FØR

Stalden EFTER - her har JEG fejet!!
Stalden FØR kalkning OG fejning
Stalden EFTER......her har min søster fejet...
Total yndlings billed - solen står ind på den hvidkalket stald med svenskrød jern og massive træbjælker - er det KUN min fantasi som kan se denne her bygning (og vinkel bygningen ) blive laved om til den skønneste beboelige bolig med respekt for de gamle detaljer?? Kunne da blive SÅ fedt et hjem - men det er ikke et projekt for en person!!!
Jeg er så træt nu at jeg simpelhen tror at mine arme er ved at falde af af ømhed og mangel på muskelmasse - tror mælkesyren hygger sig i mine arme og ben efter kalkning og løftning af træ og feje feje feje.......

Så jeg vil gøre mig klar til seng og vælge at være ultra positiv, hvorfor i alverden bruge tid på at irriterer mig over et menneske jeg ikke kender og som åbenbart ikke har bedre at give sig til end at skrive mærkelige mails!!

I morgen skal jeg igen ud på gården - helst skal jeg være færdig i morgen, og så hjem - desværre kommer mine små svenske nevøer også i morgen og det alene kunne godt få mig til at blive her lidt længere.........bum bum.........tænke tænke..........

Ingen kommentarer: