tirsdag den 5. juli 2011

Ferie Med Min Søster??

Jeg har et dillemma!

Dels så skriver jeg på min lille nye mini computer hvor tasterne sidder helt hen i vejret så markøren og tekst flyver rundt = PISSE IRRITERENDE!

Dernæst, så har jeg sagt nej til at tage på ferie med min familie. Vi er sådan en familie som ALDRIG kan planlægge noget og da jeg total får stress af ikke at ha vished, klarhed og sikkerhed så er det ikke nemt at være mig i min familie! Take my word for it!

Så først skal vi på charterferie sammen, så bliver det laved om til en bilferie som så pludselig bliver kortet ned til lørdag til fredag fordi min lillebror pludselig ud af det blå har arrangeret med SINE venner at de skal køre til Kroatien i hans nye bil, hvilket i min verden er helt hul i hoved, små 19 årige drenge i Kroatien i en mega dyr bil? Naaaaaa men jeg blander mig ikke, det er klogest sådan.

Men pga. min bror skal vi nu ræææse hjem fra Italien så han kan være i Danmark fredag morgen for at køre med vennerne........

Så den dejlige charterferie som jeg aldrig har prøvet at være på er nu blevet ændret og ændret og ja faktisk aldrig booket og nu står jeg så her og i morgen er det onsdag og jeg aner stadig ingenting!! Skal jeg pakke til en uges arbejde på gården? Skal jeg pakke til tre dage i Jylland? Eller skal jeg pakke til bilferie? Skal jeg pakke til charterferie?

Nogen vil måske mene at der ikke er forskel på hvilken ferie man skal på, men skal vi feks. køre skal jeg jo ha en blød taske med, skal vi flyve skal jeg have en hardcase med, skal jeg bare hjem i 3 dage skal jeg nærest ingenting ha med osv.

Og hvordan skal jeg komme hjem nu da bilen er ødelagt? Jeg har så valgt at flyve men hvad skal jeg pakke efter? Arghhh jeg orker sku ikke alt det uvished så til sidst sagde jeg at jeg sprang fra og det  har min lillesøster så også gjort - og nu har hun så, helt ud af det blå spurgt mig om jeg vil med på en afbestillingsrejse med hende............!!!

Se dén havde jeg så ikke set komme! Min søster og jeg på ferie SAMMEN? Jeg kan slet ikke se det ske - men på den anden side, det er nok sådan en once in a lifetime chance/mulighed/tilbud og jeg aner HELT 100% ikke hvad jeg skal sige til det.......

En ferie kunne være SÅ skønt, men kan min søster og jeg virkelig enes i én uge? Min søster kan virkelig være skarp og stram og hård og jeg aner slet ikke om vi kan finde ud af det samme, jeg er meget mere blød inden i og hun kan ud af det blå blive så hammer hammer sur at jeg ofte slet ikke når at se det ske før jeg er vadet direkte ind i en tsunami og så er hun hundrede år om at blive god igen, feks. tidligere i dag, inden ferietilbudet, dér kom hun med hentydninger til en ferie i 2003 hvor hun var blevet sur over at jeg ikke ville sætte min telefon på lydløs fordi min ex-kæreste lå og smset mig og jeg var SÅ bange for at han ville smse og jeg ikke ville høre den og dermed ikke få svaret med det samme.......jeg havde de vildeste hjertesorger og det er over 8 år siden men hun køre stadig rundt i det og bruger dét som argument for hvorfor hun ikke vil på bilferie med mig........

Og det er sådan noget jeg er bange for vil ske hvis vi tager afsted - hvorfor kan man ikke få en ferie på 4 dage, hvorfor skal det være en uge? Det er seriøst mange dage.........

Og da jeg jo er super god til at lave Plan B'er så har jeg allerede lavede en ny plan for sommeren, hvilket faktisk er såååå befriende, for endelig ved jeg besked efter flere uger uden besked, eller i hvertfald med 1½ uges uvished, jeg ville tage hjem i morgen, rejse tilbage lørdag, feste med min coaching buddy lørdag og så hygge mig her i København ugen ud og få maled og slebet min kommode og så tage til Jylland næste weekend igen og knokle på  gården og fejre min fødselsdag og så tage tilbage til København igen.
eg
Jeg har nemlig talt med min dejlige advokat i dag, han fortalte at han syyntes min Gudfar har hele skylden for alt med gården, altså ikke det med kattene men med alt andet. Som han sagde så kunne min gudfar jo havde lejet gården ud til mig til en favorabel pris fra jeg var 18 til jeg var 25 og så laved papir hvor jeg havde forkøbsret når jeg blev 25 år, på den måde havde jeg haft tid til som ungt menneske/barn at finde ud af om det at eje en gård overhoved var mig, hvilket jeg jo fandt ud af efter ca. ½ år at det IKKE var men jeg holdt ud i 6 år mere.......6 forfærdelige år som jeg så gerne havde været foruden, men som min advokat siger så mener han at skylden ligger hos de voksene når børn fejler og han mente ikke at man nogensinde kunne klantre mig for hvad der er sket for jeg var bare et barn (18 år) da jeg fik et ansvar som mange voksene end ikke kan bære og jeg bar det helt alene...........er han ikke bare sød min advokat? Jeg mener, i starten af samtalen trode jeg han bare forsøgte at være sød men han mente det helt seriøst!

Dét blev jeg så glad for at høre, jeg mener, jeg ved jo godt objektivt set at det ikke er min skyld men når man 2000000 gange har fået at vide at det ER min skyld så begynder man (jeg) jo efterhånden at tro på det og derfor er det skønt at høre andre sige at det IKKE er min skyld!

Men grunden til at advokaten ringede er at Retten i Viborg har udpeget nogle syns og skønsmænd som skal ud på gården og kikke, datoen er dog ikke fastsat endnu men min advokat syntes jeg skulle få det ydre til at skinne på gården, altså det som han kaldte "herlighedsværdien", den skulle jeg få op og stå igen - og det skal jo ikke være en hemmelighed at jeg overhoved IKKE har laved noget på gården siden vinteren 2010, eller siden jeg tog på pilgrimsvandring i April 2010 - jeg gik helt kold og flygtede over hals og hoved til København og har vitterlig forsøgt ikke at være hjemme ret meget siden - så det SER forfærdelig ud, derude............

To træer er knækket i stormen, de skal skæres væk og ned, hækken er vælted pga. at den ikke er blevet klippet i årevis, græsset går mig til lårene, staldene skal kalkes, vinduerne pudses og en masse skrot som jeg nægtede at sælge til 300 kr skal køres væk, jeg køre det hen i Fars firma i skrotcontaineren, men det skal jo gøres........og allen skal slåes og gårdspladsen er sikkert groet til - brosten er skønne at se på men sikke noget lort at holde!

Og så skal jeg have taget en masse billeder af det hele, fra alle vinkler og kanter og helst også fra luften - så jeg har gået og tænkt på hvem jeg kender som kan flyve mig over gården, så kan jeg slå to fluer med ét smæk, jeg kan både få luftfotos af gården OG se min gård fra oven.........min søster vil dræbe mig langsomt hvis jeg kontakter hendes exkæreste som har et fly, en Cirrius et eller andet og udover ham så kender jeg kun én anden som har et fly og det er Norman men ak, ham vil jeg helst ikke drage ind i noget med gården, ja faktisk vil jeg helst ikke drage ham inde noget med mit liv - men slet ikke med gården, jeg mener, han tror jo end ikke på at jeg HAR en gård!!!

Han har jo selv sagt at det var en "god røver" da jeg fortalte ham om min gård - i samme åndedrag hvor han fortalte mig om sit fly! Hvor ironisk, at jeg skal tro på at han har et fly men han vil ikke tro på at jeg har en gård.......mænd er fandeme mærkelige, det er som om kvinder ikke må være noget, kunne noget, sige noget.........men altså, det ligger selvfølgelig mange mange år tilbage i tiden og måske han har ændret sig, ændret holdning - det kan jo være men selv hvis det er tilfældet så har han en kæreste og jeg ved ikke hvordan som kæreste ville have det hvis en pige min kæreste engang havde knaldet ringede og spurgte om han ville flyve hende en tur mod betaling - ville jeg tro at hun ville mere end bare flyves over sin gård eller ville jeg tro på det hun sagde?

Jeg ved det ikke, men jeg ved i mit hjerte at uanset hvor latterligt jeg syntes deres forhold er, så vil jeg ikke være en  person som bringer tvivl ind i en anden piges sind og jeg vil ikke skabe splid i deres forhold - men ville jeg gøre dét hvis jeg spurgte Norman om han ville flyve mig over gården?

I don't know og kan man overhoved finde gården fra oven uden at have koordinaterne? Jeg har ingen koordinater på den......

Nå men jeg vil prøve at undersøge hvad det koster at få en fotomand til at flyve over, der er jo folk som lever at sådan noget - inden da ligger der ugevis af arbejde foran mig så ...........*gab*

Men først skal jeg fine ud af hvad jeg skal gøre, skal jeg pakke til ferie méd min søster eller skal jeg blive hjemme??

Ingen kommentarer: