mandag den 15. november 2010

12 x Mysteryshopping På Én Dag.....

I'm roasted!!

12 forskellige butikker er besøgt - 4 Telenord butikker, 5 3Mobil butikker og 3 Vero Moda butikker.........og en pokkers masse cyklen rundt i København!!

Seriøst, jeg er træt........

I dag så jeg min første og forhåbentlig sidste, højresvings ulykke på vej hjem på cykel, det var lige hvor Vesterbrogade starter, en cykelist kørte over for "taxi grønt" dvs. der var gult på vej til rød og en bus hold og skulle dreje, men det var ikke bussen der ramte hende!

Fordi bussen ragede så langt frem og fordi han holdt og ventede på at cykelisten skulle komme over, mens jeg stoppede for gult, så var der en bil der kom fra den modsatte side som skulle dreje til venstre som kørte frem og fordi bussen blokerede udsynet så kunne bilisten ikke se cyklisten og cyklisten kørte altså over for gult.......

Jeg ved ikke helt hvem der har fejlen, for bilisten må jo gerne køre når det skifter til gult, ellers kommer han jo til at holde midt i et kryds og bussen skal jo holde tilbage og da chaufføren nok var bange for at ramme cyklisten så holdt han jo tilbage længere tid end han behøvede - så fejlen må helt klart ligge på cyklistens side, selv om jeg engang har læst at cyklisten er den "bløde" del i et traffikuheld og derfor får billisterne altid skylden - jeg er ikke enig!

At køre over for andre farver end grønt er at bede om at blive påkørt, kørt ned eller ramt. Billist eller cykelist. Basta!

Heldigvis havde pigen cykelhjelm på og selv om hendes cykel var helt bøjet og flad og bilen godt ridset og bulet - hun cyklede lige ind i køleren på højre side, så kunne hun selv rejse sig op bagefter og humpe over på kantstenen. Jeg stoppede og spurgte om hun havde brug for hjælp men jeg kunne se at hun var helt chokeret, hun blev ved med at sige at hun var okay, så jeg ringede efter politiet og ventede indtil de kom sammen med en ambulance, de tog hende med for at være på den sikre side, selv om jeg kunne se at hun var sluppet billigt!!

Hun have flækket alle neglene og manglede huden på håndfladerne, hul på bukserne og en meget skrammet cykelhjelm men ellers var hun fin - jeg hev en negleklipper op af tasken og klippede hendes negle så de ikke rippede og da jeg den anden dag købte en stor pak hudfarved plaster til min næse fordi de kun gav mig hvid plaster med fra kliniken da jeg fik fjernet mit modersmærke, havde jeg en masse plaster i tasken og vat dutter og renseservietter som jeg også fik af sygeplejersken til min næse, så jeg fik tørret det væreste blod væk inden ambulancen kom - men det kommer alligevel til at gøre nas på hende, for jeg kunne se at der var grus inde i såret og det skal nok skrubbes ud........av av av av!! Men jeg sagde det ikke til hende, det var der ligesom ikke grund til!

Nogle mænd hev hendes cykel ind på fortovet og jeg tog hendes mobil og tog et par billeder af cyklen, på et tidspunkt opdager hun dem og så vil hun indse hvor heldig hun havde været - jeg har helt fortrudt at jeg ikke tog et billed med min egen telefon også, for dét billed må være det absolutte skræmme scenarie for alle cyklister!! Den var helt bøjet og flad!!

Jeg kan mærke at jeg simpelhen er så træt at jeg må sove inden jeg skal taste alle besøgende.........

Men lige en ting mere, mens jeg gik på strøget på vej ned mod Magasin for at mysteryshoppe i en Vero Moda butik kom der en fyr gående imod mig med en lille trolly kuffert, en strikhue på og ja rigtig godt pakket ind, lidt for godt til sådan som vejret har været i dag.

Jeg ved ikke hvorfor jeg lige nøjagtig kikkede på ham her, selvfølgelig var han rigtig pæn men generelt så kikker jeg ikke særlig meget på fyre når jeg går rundt til daglig, det siger mig ikke rigtig noget, men jeg kikkede altså på ham her.

Jeg så ham lige ind i øjene og tænkte at der var noget bekendt ved ham, men først da vi er lige ud for hinanden - og jeg har stadig ikke fortrukket en mine (har tit fået at vide at jeg ser virkelig vred ud når jeg går, selv om jeg ikke er det) opdager jeg hvem det er jeg stirre på!!

Det er ham "Aiiii nu kommer jeg-fyren" - ham jeg scoret til J-dag og som har en kæreste men som kom i bukserne inden jeg overhoved fik set ham nøgen...........!! Jeg vendte mig om og kikkede efter ham og jeg kunne se at hans tempo blev sat op, jeg var ved at dø af grin lige dér midt på gågaden i København!!!
Jeg grinede SÅ meget at jeg hev telefonen op af tasken og ringede og lagde en besked på Lines telefonsvare om at nu havde jeg også mødt "Aiii nu kommer jeg-fyren" - hun så ham jo i det lokale pizzaria dagen efter! Det er sjovt for han må bo liiige i nærheden af Line og jeg, for vi bor ca. 200 skridt fra hinanden men at se ham på gågaden, det havde jeg ikke regnet med - det er langt fra hvor vi bor!!

Jeg tænker at han er ligesom Charlie, en fyr jeg engang mødte og som jeg faktisk så i et par måneder før han "kom i tanke om" at han boede med sin kæreste - han ligner ham på så ufattelig mange punkter og jeg har kun mødt ham en gang !!
Han lever i et forhold fordi det er mageligt og ser godt ud og er praktisk, det er sikkert en rigtig sød og smuk pige men han keder sig og så er han meget interlektuel og elsker at udfordre stormundet piger som jeg......han har sikkert et rigtig godt karriere mæssigt job med en god løn men han keder sig........

 I mine coaching papir står der følgende:

"Dit job som coach er at få folk til at opfylde deres behov internet. Eksternt vil de aldrig nå til et sted, hvor de er fuldt ud tilfredse i mere end fem minutter.

Hvis folk tjener en million, drømmer de om at tjene en mere og så vil de have en større bil og så et større hus, så et bedre parforhold osv. Det er aldrig nok, fordi det de i virkeligheden savner er noget internt."

De få sætninger passer på rigtig mange af de fyre jeg har kendt - det slog mig i går da jeg lå inde i sengen, jeg lå og tænkte på noget jeg havde læst som jeg ikke kunne huske helt korrekt, men det var noget som jeg tænkte var meget sandt.........her til morgen fandt jeg det så og det er de 5 linjer ovenover!

Engang passede det også på mig, det gør det stadig lidt men jeg er blevet bedre til at finde mit interne behov OG til at få det dækket!

Jeg kender kun Ayal som har været i den kategori og ændret det - mens både Norman, Charlie, Kunstmaleren, "Aii nu kommer jeg-fyren", Troels Bonde osv. alle er i den kategori - de vil for evig og altid lede efter "noget" som de ikke aner hvad er, fordi de aldrig har defineret deres interne behov!

Se bare Norman som skriver "hvorfor gør jeg det her" da han lå for foden af et af verdens største bjerge - han vil blive ved med at gøre ekstreme ting hele sit liv, fordi han ikke er tilfreds med det han har, det han ejer og grunden til at han ikke er det, er fordi han i bund og grund ikke ved hvad det er han vil have ud af livet...........HELT SIKKERT så TROR han at han ved det, jeg kan lige se mig selv spørge ham - Norman har INGEN problemer i HELE sit liv, ALT ER PERFEKT!! Og så er han alligevel alene, rastløs, grænsesøgende og selv om han sikkert ikke vil indrømme det, så har han et savn inden i, som han ikke aner hvad er, så han ignorere det bare - ligesom alle de andre "rigtige" mænd!

Jeg vil have en mand som Ayal der HAR gjort rent bord!!

Og NU vil jeg snuppe en lur!

Ingen kommentarer: