søndag den 26. december 2010

1. Juledag

Puha - jeg kørte hjem inde fra min onkel før de andre for at få lidt "Deirdre-Ann alene tid" - hvilket resulteret i cirka 20 minutter alene i mine forældres hus!!

Jeg spænede ovenpå og hoppede i nattøjet, løb nedenunder med kamera og mobilen i hånden og computeren under armen - trippede ned af trappen for ikke at glide i mine uldsokker, fik tændt op i pejsen og tændt for de sidste 2 minutter af Bridget Jones Dairy da jeg høre min bror og hans kone komme hjem, 3 min. efter dem kom mine forældre med mine små brødre og sådan forsatte det.......jeg trooode liiige at jeg havde fjernbetjeningen for mig selv og fuld fut i pejsen!

Jeg fik fuld fut i pejsen men ingen alenetid - så kom min bror og hans kone ind i stuen og ville se en anden film (ARGHHH!) og så kom min yngste lillebror som taler mere end jeg gør........(as if!) og sådan forsatte det............jeg ELSKER min familie - i dosiser!

Så nu er jeg fortrukket til mit strygeværelse med computerpuden under min computer for at beskytte mine små sarte lårbasser og så sidder jeg har - ser ikke tv som planlagt og har ingen varm pejs men ellers er alt som planlagt.........ser ikke ret meget tv til daglig men mine forældre har også alle kanalerne i modsætning til jeg selv som kun har 4 kanaler, så jeg trode lige jeg kunne zappe mig til en god film - guess not! (og vi har eller mine forældre har ellers 5 fjernsyn i huset med adgang til alle kanaler men stuen er selvfølgelig dér hvor alle vil sidde!

Har fået en masse sms'er i dag fra Troels fra Karel Van Mander - jeg ved VIRKELIG og oprigtigt ikke hvad jeg skal tænke og syntes og mene......det er skønt at være "eftertragtet" hvis man kan sige at det er dét jeg er, men hvad betyder det, hvad skal det blive til?

Jeg ved jeg tænker for meget men come on - hvorfor får jeg aldrig svar på mine tanker?

Og hvad betyder det når mænd skriver sms'er? Står der kun det som står i sms'en eller skal man læse mellem linjerne, under højre bogstav og bag skærmen eller kan man tage dét de skriver for gode vare? Er det ægte?

Jeg har tænkt (alt) for meget på Norman i dag, I wonder why? Min yngste, meget tænkende lillebror kom lige ind på min stryge-værelse og snakkede lidt, pludselig siger han: "Jeg er rigtig glad for at du sms'er med ham Troels........" Øhhhhhhhh !!

Min bror er 17 år og tænker meget - jeg er selvfølgelig godt klar over at han er glad for at storesøster har en mand i sit liv, grunden til at han ved det er jo at jeg har fået ualmindelig mange sms'er mens jeg har været hjemme, normalt får jeg måske 3 sms'er om ugen og de 2 af dem er fra min veninde fra den første radio jeg var på, hende fortalte jeg engang at jeg aldrig fik sms'er og at jeg overvejde at afmelde min telefon fordi ingen nogensinde ringede og siden dén dag har hun sms'et mig jævnligt - hun er så sød!

Men jeg er nervøs for at min lillebror er for meget ligesom jeg - dét er ikke noget  jeg håber og ønsker for nogen..........

Jeg talte eller skrev lige med min første kæreste Uffe over msn, ham hvis kæreste blev gravid og nu pludselig hader ham - øhhhhhh igen! Kvinder kan åbenbart være lige så top mærkelige som mænd!! Hans ex-kæreste er bare mærkelig tror jeg!

Deirdre-Ann siger (00:38)



Hejsa - hvordan går det?


Og glædelig Jul trods alt


Uffe siger (00:38)


tak i lige måde


det går rimeligt


har bare bestemt mig for at hun er en løgnagtig so på hvad enten det så er på den ene eller anden måde


så det fungerer fint


Deirdre-Ann siger (00:39)


Hold da op - kan du bare sådan ja........hmmm slukke for dine følelser?


Deirdre-Ann siger (00:40)


Altså det er sejt hvis du kan, og jeg ville ønske jeg kunne


Uffe siger (00:40)


næh det kan jeg ikke, for jeg elsker hende da


Deirdre-Ann siger (00:40)


Hvordan gør du så når du tænker på hende og får et stik i hjertet? Så er det jo at jeg altid får lyst til at ringe eller skrive til personen, sende en mail osv


så hvordan kan du LADE VÆRE MED DET???


Uffe siger (00:41)


men det gør det nemmere at vide, at kunne jeg gøre noget om, så ville jeg ikke gøre noget som helst anderledes alligevel, og derfor har jeg ingen selvbebrejdelser eller lign og derfor må jeg jo så accepterer at så ville det jo aldrig kunne blive mig og hende, når jeg ikke er noget for hende som tingene er nu


Uffe siger (00:42)


og jeg har overhovedet ikke lyst til eller brug for at snakke med hende, når hun kan være sådan en so


Deirdre-Ann siger (00:43)


Okay, det var ikke for at snage at jeg spurgte, det var bare for at være sød


Jeg ville ønske jeg havde den evne eller kunne tænke så klarsynet som du gør


Jeg er virkelig ikke IKKE god til at komme over fyre og derfor er det også 9 år siden jeg sidst har haft en kæreste til marts


Uffe siger (00:45)


jeg lærte meget af dengang med diana og hvordan det skulle håndteres, eller mere hvordan det ikke skulle håndteres


Uffe siger (00:46)


og som sagt, når man mener man har gjort alt rigtigt og det eneste jeg har gjort for hende er at elske hende og give hende kærlighed og være der for hende i medgang og modgang og tide og utide, og når hun så er sådan en kold so, som hun var, da jeg var dernede, ja så har jeg squ ikke meget til overs for hende, uanset om jeg elsker hende eller ej, Den pige der slog op med mig i tirsdags kunne jeg


slet ikke genkende


Uffe siger (00:47)


jeg har altid begtragtet hende som en varm, empatisk og omsorgsfuld person, og hende der sad foran mig var kold ligeglad og hjerteløs, det har jeg intet til overs for


Deirdre-Ann siger (00:48)


Nej det kan jeg godt forstå - det lyder meget rigtigt at tænke sådan, og sådan tænker jeg også tit selv når jeg er i sådan en krise situation, problemet er bare at ligegyldigt hvor klare mine tanker er - så har jeg MEGET svært ved at følge dem op med handling. Feks. ved ikke at tage kontakt og det er mit nytårsforsæt at jeg MÅ og SKAL blive bedre til det


Så jeg er virkelig oprigtig imponeret af dig Uffe


Deirdre-Ann siger (00:50)


Har du så slet ikke hørt fra hende? Og har hun ting hos dig eller behøver du ikke se hende igen?


Uffe  siger (00:50)


jeg har ikke hørt fra hende og det kommer jeg hellerikke til


Uffe siger (00:51)


hun har min nøgle og en dvd og skylder nogle penge, men dem kan hun først betale til marts, så jeg kommer først til at høre fra hende der eller når hun er blevet "normal" igen hvis det sker


og jeg har ingen problem med at droppe kontakt, hvis de først pisser på mig, så er jeg iskold


og det har hun gjort


Deirdre-Ann siger (00:52)


Du er sku sej Luffe!!


Min seje UBs



Uffe siger (00:53)


hehe


det er jo så nemt


jeg har jo ingen grund til at kontakte hende


Uffe siger (00:54)


jeg har jo intet jeg kan sige eller tilbyde hende som hun åbenbart kan bruge til noget ( så havde hun jo ikke droppet mig)


Deirdre-Ann siger (00:55)


Nææ du har ret - men MIN hjerne ville, hvis jeg var i dit sted, piske afsted for at finde smutveje og muligheder hvor jeg kunne bevise mit værd


Uffe siger (00:55)


nope


Deirdre-Ann siger (00:55)


min hjerne har SÅ svært ved at forstå........jeg må (åbenbart) forstå alting før min hjerne giver mig fred


Uffe siger (00:55)


det har hun ikke fortjent


jeg har gjort ALT og mere til for hende


Deirdre-Ann siger (00:56)


Nej, det har ham jeg tænker på alt for meget heller ikke, tænker jeg på de gode dage - men på de dårlige bruger jeg enormt meget tid på at tænke på ham igen og igen og igen


Uffe siger (00:56)


ja det får man ikke noget ud af


det var sådan ejg gjorde med diana


det gør det kun værre


Deirdre-Ann siger (00:56)


JA!


alting bliver værre


men HVORDAN stopper man???


Uffe siger (00:57)


hvis man ved man kan kigge sig selv i spejlet og vide at manhar gjort alt det mankunne og man har no regrets om den person manhar været i forholdet


ja så har du intet at fortryde og så må man bare acceptere at dne anden person ikke er kompatibel med en


og at vedkommende ikke fortjener en plads i ens liv


Deirdre-Ann siger (00:58)


Jammen HVORDAN accepterer man/du/jeg det?? Jeg tænker nøjagtig det samme som du skriver men jeg kan ikke få det ind i mit hoved


Jeg VIL gerne videre......jeg hænger bare fast


Og det gør mig ondt hver gang jeg rækker hånden frem og bliver afvist men alligevel så prøver jeg igen og igen og igen...........og igen


Uffe siger (00:59)


det er jo nemt at acceptere - det er jo ikke en selv der ernoget galt med


det er jo den anden person der ikke værdsætter den person man er, og igen hvis man synes manhar gjort alt, ja så er det jo den anden person, der har et problem og ikke dig


Uffe (01:00)


du er godt nok den der står tilbage, men sådan vil det være engang imellem


så går man bare videre og bruger ikke mere tid på nogen der ikke har fortjent ens kærlighed alligevel


Deirdre-Ann siger (01:01)


Du har SÅ ret - men jeg forstår ikke hvordan du KAN gøre det!!


Det er altid det samme som køre rundt i mit hoved, jeg FORSTÅR det ikke........jeg forstår det bare ikke inde i mit hoved


Uffe siger (01:01)


fordi det har jeg åbenbart lært, fordi folk squ ikke skal tage pis på mig


Deirdre-Ann siger (01:02)


og det er ikke kun i forhold og i forhold til det at være i et forhold eller have følelser for en person at jeg har det sådan, hvis jeg ikke forstår noget, så har jeg mega svært ved at komme videre......


Uffe siger (01:02)


ja det kan jeg så ikke lige hjælpe med, det er kun med piger jeg har den fremgangsmåde


er der ingen feed back eller imødekommenhed, så er det ud af vagten


Uffe siger (01:05)


nat nat


Deirdre-Ann sagde (01:05)


Nat Nat


Og tak for snakken





Jeg forstår det bare ikke - altså hvordan han gør det! Jeg ville ønske jeg kunne - min lillebror spurgte om jeg havde været inde og blokerer Norman fra Facebook, det har jeg ikke, og heller ikke hans kæreste som jeg jo desværre kan huske navnet på og hendes profil er piv åben, så det er jo til meget meget lidt nytte at min veninde har ændrede password på hendes fake-konto!!! Men så tænkte jeg, da min lillebror var gået, at måske han slet ikke er så tosset en 17 årig fodbold intersseret dreng med store følelser og mange tanker, så NU har jeg blokeret både Norman og hans 20 årig kæreste!!

Jeg håber dét er et skridt i den rigtige retning på at "hele" min krop, så jeg kan gå - sikkert alene - ind i det nye år men uden en mand i mit sind og min krop - dét ville virkelig være et stort skridt for mig! Så ville det være første gang i 8 år og 9 måneder at der ikke ville være en følelse af "mand" i min krop - de alle de år har mine følelser været delt mellem Kunstmaleren og Norman og begge har såret mig lige meget - jeg glæder mig personligt utrolig meget til dette år er slut og specielt til december måned er ovre...........men sikke en gang lort at jeg skal igennem en nytårsaften alene inden da......!!!

Dét kan jeg næsten tude over at tænke på! Jeg som så gerne vil feste! Men jeg vil IKKE være med til en parfest, det er som at smide salt i et åbent sår og at tage alene på Karel Van Mander og opdage at Norman er dér med sin Plastik Fantastisk kæreste vil også være at smide salt i såret - hvis jeg bare vidste om han kom eller ej - hvis han nu ikke kommer så er der ingen grund til at jeg sidder alene hjemme vel!

Nå, nok om ham og mænd og mænd og ja alle de tanker de flyder mig med!

Her er lidt julestemnings foto fra min dag!

En fin porcelæns lampe som har været Mormors - og som jeg ene og alene af dén grund håber på en dag at kunne lokke fra min onkel......MIN MORMOR!

En anden af Mormors lamper som tilhører min mor, hverken min mor eller min søster syntes den er noget særlig - jeg syntes den er vidunderlig og Mormor har selv laved lampeskærmen!!




2 søde nisser som jeg købte til mor i Brugsen - de var sat ned til 64,95,- kr stykket. Far mumlede muggent noget om hvor de skulle stå frem til næste jul.........øhhhh i vores KÆMPE skur feks.!
Hos min onkel - sikke et fint bord!

Min onkel havde lånt sølvtøjet i dag, han ejer jo halvdelen. Hans porcelæn er "Hjertegræs" fra 1937 Den Kongelige Fabrik og han har altid knallerter til alle hans fester, det er noget han husker fra han var barn :)
Min dejlige hjemby's øl!
Er det ikke et fint lille hus med et fyrfadslys i? Jeg lavede det til Mormor den sidste jul hun levede (1993) året efter var hun død - jeg brugte SÅ mange timer på aftenskole på at male det, tænker tit på at tage min porcelænsmalings hobby op igen, jeg var faktisk ret god men jeg hmm orker det vist bare ikke rigtig, det er det samme med guldsmedfaget.......måske jeg bare er plain stupid fordi jeg sådan lader stå til?

Nå hmmm hvad mere at fortælle i dag?

Jeg har talt med mange af mine veninder, skal måske mødes med Barbara og Anika i løbet af ugen som kommer og så har jeg lært en ny måde at vaske mit hår på af min søster, eller ikke at vaske hår på men at friserer det i badet mens det er vådt, så sidder krøllerne bedre, og det virkede!

Nå, over and out herfra!

Ingen kommentarer: