tirsdag den 7. december 2010

Tirsdag I Lorte Ugen....

Status:

Mit knæ er nu næsten ubøjeligt og om muligt endnu mere hævet

Mine ben trænger i den grad til at blive barberet

Min mis skriger på at blive barberet (!)

Mit hår er nyvasked

Mine tågnegle trænger til kærlighed og ny neglelak

Mine fingernegle er fine, rene og nylakeret i en fin okseblodsfarvede farve

Opvasken fra i Lørdags står stadig i køkkenet, nu i en letter lugtende udgave

Det roder overalt i lejligheden - ikke bare lidt papir rod her og der nej nej det er bomberod

Og ja sådan kunne jeg blive ved - status er at life stadig sucks tirsdag formiddag og hende jeg skal til coaching eksamen kimer mig ned, lad mig for helved da være!!! Jeg orker ikke at tænke eksamen selv om det er i morgen, jeg vil bare hiv denne her uge ja helst hele måneden ud af kalenderen og vågne op på en januardag med snestorm og stiv kuling gående ved Vesterhavet godt påklædt, se dét ville være et drømmescenarie jeg kunne bruge en hel 7 timers lang køretur til Vesterhavet på at drømme om - dét er Danmark som jeg elsker det mest!!

Jeg har netop talt med banken, jeg kan måske med nød og næppe skrabe mig ud af 2010 med en gæld på 208.000 tusinde krone og med lidt held, charme og store våde Deidre-Ann øjne kan jeg få banken med på en aftale om at jeg igen i hele 2011 ikke betaler afdrag til dem før til december 2011 - hvis jeg kan dét så kan jeg måske rejse mig fra asken som en anden fuglen Fønix og ved mit første faste månedslønned job lægge den første krone til min nye formue som skal rede min mås fra det her maridt........

Men der er bare så mange "måsker" i dette her at jeg næsten ikke ved hvad jeg skal gøre hvis de måsker går i vasken - eller dét ved jeg selvfølgelig godt men jeg skal bare blive bedre til at tænke "den tid, dén sorg" og så move on!

Jeg gruer stadig over mit opkald i går aftes til Norman, men jeg vil ikke længere føle mig dum. Jeg har taget ansvar for mine handlinger og jeg har ryddet op på min banehalvdel ved at sende ham brevet - jeg har også reduceret vores chancer for at mødes ved at flytte væk fra Christianshavn og Holmen, ved at slette ham fra Facebook og Msn (Det var nu Norman som slettede mig på Msn) ved at slette alle hans sms'er og alle ind og udgående opkaldslister, ved at slette hans spanske nummer fra min telefon og nu også ved at holde mig væk fra Karel Van Mander til Nytårsfesten - og de næste to gange jeg kommer dérind bliver til julefrokosten d. 18 december (hvis den bliver til noget) og så til sommer når jeg holder min fødseldag igen, og hvad er chancerne lige for at han vil være dér på de to specefikke dage?

Et par dages krise er hvad det kostede mig - men nu er jeg næsten cool igen og jeg er lige så glad inden i som den lille Mejse der netop har sat sig til rette ved mine fuglekugler udenfor vinduet - det her skal nok gå, I'll be okay - I'm cool og tingene skal nok løse sig, på en eller anden måde - og en dag så vil Norman bare være støv i mine tanker og en dag vil han faktisk bogstaveligtalt være støv og så er spørgsmålet jo bare om han har opført sig godt nok i sit liv, taget ansvar nok i sit liv til at mennesker vil huske ham?

Som en fra min HHx skrev:

"Der Mensch ist erst wirklich tot, wenn niemand mehr an ihn denkt" og på dansk "Et mennesker er først virkelig død, når ingen tænker på ham/hende mere" - og hvor er det sandt!!

Det giver selvfølgelig lidt en bagvendt mening hvis man tænker på Hitler, Stalin, Pold Pot, Mao og alle de andre psykopater i verden ikk............ jeg mener, hvor mange mennesker tænker ikke dagligt på dem rundt om i verden?? Dvs. de er ikke rigtig døde endnu fordi de stadig huskes??

From that point of view, så har Norman jo gode chancer for at blive husket - han har nok et par fjender rundt omkring som vil huske på ham til evig tid..........men jeg vil gerne tilbage til den gode synsvinkel, den der siger at gode mennesker aldrig rigtig dør før alle er stoppet med at tænke på dem - tag feks. min elsked Mormor - hun vil aldrig dø så længe jeg lever og når jeg engang er død, så skal jeg nok ha indprentet i mine børns tanker hvor fantastisk oldemor var, så de heller ikke glemmer hende........jeg elsker den tanke!!

Ej, det var faktisk lidt ledt det jeg skrev om Norman før, satte ham på listen med Pold Pot og Hitler.....av! Dén er ikke god! Men jeg mener det jo ikke så slemt, jeg syntes bare han er virkelig uhøflig og uopdragen og tager alt for lidt hensyn til sine medmennesker i sin evige søgen efter at "leve livet til fulde" og måske, mens han "lever livet til fulde" så går han faktisk glip af de helt banale ting i livet?

Det håber jeg ikke for ham men jeg tror det - feks. kunne han med få midler og måske kun én dag i hele hans lange liv have hjulpet mig videre, men jeg er sej, jeg er stærk jeg skal nok komme videre selv!

Og NU til eksamenslæsning!!

Ingen kommentarer: