onsdag den 15. december 2010

Min Afrikanske Pige :)

Min veninde Damtien har lige ringede fra Togo, hun har fundet min lille pige Tchalinte som også bor i Togo og som jeg betaler til gennem Børnefonden.

Nu er det ikke sådan at jeg tror Børnefonden lyver eller stjæler eller ikke gør deres arbejde godt nok, langt fra, slet ikke - jeg syntes de er super - men jeg vil bare rigtig gerne at nogen jeg kender og stoler på fortæller mig hvordan det virkelig står til og dét gjore Damtien lige for få minutter siden!! :)

Det viser sig at min lille pige Tchalinte som nu faktisk er 18 (til januar) har klaret sig rigtig dårligt i skolen, hvilket jeg ikke har hørt noget om (!) hun har derfor droppet skolen og er gået i det som på dansk hedder "Mesterlære" som skrædder (Tailor) men hun kan dog både læse og skrive på et almindeligt plus minus og letlæsnings niveau hvilket glæder mig, for så er der i det mindste ingen som kan kan tage røven på hende når hun engang får sin egen butik eller begynder at sy for andre.

Jeg har skrevet under på at jeg vil betale for hende indtil hun er færdig med sin uddannelse om 5 år - jeg håber at jeg inden da, måske inden for de næste 2 år kan komme til Togo og besøge hende, helst på et tidspunkt hvor Damtien også er der så hun kan være min tolk, de taler nemlig fransk og det gør jeg desværre ikke, eller desværre og desværre - jeg syntes fransk er et grimt sprog på niveau med tysk, så for mig var det pest eller kolera og jeg valgte kolera = Tysk......men lige i denne her sammenhæng ville jeg gerne at jeg talte fransk så jeg kunne tale med hende ansigt til ansigt.

Desværre bor hun 8 timer fra hovedstaden Lomé hvor Damtien er lige nu, hun (Damtien) tager tilbage til Washington D.C. på tirsdag og er først tilbage engang til foråret eller sommer 2011, så det er ikke sikkert at hun får tid til at besøge min lille pige i denne omgang, men det gør ikke noget - bare det at jeg ved at der har været en nede på det lokale kontor og tale med dem, det er meget nemmere når man er lokal at få de korrekte facts - så jeg er i strålende humør igen, trods et spærret dankort!!

Da jeg tog min opvask for et par timer siden skrattede min elskede røde radio og *vupti* så gik den ud........jeg tænker at sidst jeg skiftede batterier var mens jeg var på radioen og boede i min egen lejlighed i Århus, dvs. hmmmm tilbage i 2008/2009 så det er vel okay at de dør nu?

Men fuck hvor træls, jeg har jo ingen penge til at købe nye batterier for.......og de her er dyre fordi de er så store og der skal mange til, jeg kan huske at jeg syntes dengang at de var dyre og der tjente jeg endda mange penge, så hvad syntes jeg så ikke i dag???! Gys og Gru!

Min elskede radio som har fulgt mig i tykt og tyndt siden jeg arvede gården i 1998 - er farven ikke SKØN??

6 batterier = en formue for mig og da jeg ikke har mere end 4 tv kanaler har jeg heller ingen musik kanal og mit intenret er ret langsomt så min youtube spilleliste køre helt af H.T. så ergo, radiosilence i mit hus lige i øjeblikket - sikke noget bæ!!!
Som kompentation for mit defekte radio åbnede jeg noget af den is jeg har mysteryshoppet (og fået betalt) fra Paradis, faktisk utrolig nok - så smagte det helt fantastisk! Og jeg er ellers ikke en is-spiser.........så top karakter til Paradis is selv i December! :)

4 forskellige slags is fra Paradis med lidt af resteren af mit krymmel fra fødelsdagen :)


Og så har jeg været på loftet - en kold fornøjelse - og hented mine grønne jagtsokker som man bare IKKE kan fryse tæerne i!! De er forvasket, fyldt med nuller og malerpletter men de er sååååååååååå dejlige og sååååååååå varme at jeg syntes alle mennesker som bor i kolde lande burde have et par grønne jagtsokker laved af Mohair uld!

2 kommentarer:

Hauge sagde ...

Søgte efter nogle billeder af nogle grønne jagt strømper som jeg kunne bruge til et nyt produkt jeg har fået i min web shop, og så kommer jeg ind på den her blog, begynder at snuse lidt rundt fordi jeg synes det er sjov/spændende det du skriver........Har i den forbindelse lært en del nye gloser....sprutmås er nok det jeg husker bedst. anyway...så er det ikke sidste gang jeg ligger vejen forbi den her blog :-)

Vh
Claus Hauge
http://strompekompagniet.dk/

Hauge sagde ...

http://www.strompekompagniet.dk