lørdag den 20. august 2011

Det Er De Små Ting Som Tæller

.....og som efterhånden pænt fattig person må jeg jo finde de små glæder i livet, så da jeg læste at der er E-Coli bakterier (Lort!) i vandet i hele København og specielt i indre by kunne jeg ligesom bedre forstå at jeg har haft ondt i maven (sprut mås) de sidste to dage.....

Men hvor er glæden i dét?? Jow glæden ligger så i at jeg helt legalt kan drikke øl alene en fredag aften! :) Min kære Mor mener ellers at dét at indtage alkohol alene er den direkte vej til at blive alkoholiker, men ak, jeg tror ikke på at jeg kan blive alkoholiker, forsøgte engang med største engagement da jeg først flyttede til København i 2005, jeg lå konstant i sprut men eneste virkning dét havde var at jeg endte med at være en ret så habil indtager af øl og dét drunkede ikke mine sorger over at Kunstmaleren havde gjort en pige gravid mens vi var sammen og været kærester med hende i knap et år før jeg fandt ud af det.......så why bother become an alcoholic?

Nå men en anden ting som også er en af de små ting der tæller i livet - jeg havde besluttet mig for at tage mine fødselsdagspenge (1150 kr) og køre i Ikea og købe et skab til køkkenet, er ved at blive SÅ irriteret over at have min mad stående på et lille bord og ha 2 flyttekasser i mit lille soveværelse, så kl. 16 fredag eftermiddag får jeg den geniale ide at køre i Ikea...........dooooooooo!!

Til dem som ofte kommer sådanne steder kan jeg fortælle at dét gør jeg så ikke - dels var der monster kø på motorvejen, meeen jeg havde god tid så jeg tog det med ro.........da jeg så kommer i Ikea ser jeg at cirka halvdelen af Danmark også er i Ikea.........og i køkkenafdelingen er der mega kø for at få hjælp, så dét gad jeg simpelhen ikke vente på, så jeg tog de småting jeg skulle have udover skabet til den nette sum af 439 kr og kørte så hjem igen......

Hvad var det så jeg eller skulle have? Altså udover rullegardiner til stuen som jeg har gået og haft helt ondt i maven over at jeg ikke har haft råd til fordi vinduerne har skæve mål og jeg dermed skal betale fra 499 kr op opefter i Jysk pr. vindue (!) for at få et rullegardin op - blot for at opdage at jeg til 109 kr for de største rullegardiner i Ikea kan købe nogle som kan skære af så de passer! Hvor genialt -  har dog allerede klaget til Jysk over at mit rullegardin ikke passede, altså det special fremstillede og nu har de ringet at der gerne skulle være et nyt gardin til mig, hvis det nu heller ikke passer 100% så flipper jeg helt skråt og annullerer handlen, jeg har trods alt vented siden JUNI på et gardin hos dem!!

Men altså, udover 3 rullegardiner, fik jeg også to små glasplader hvor på jeg kan stille de to bloklys jeg har købt og en bestikbakke som ikke passer så den skal jeg ha byttet igen og så fik jeg to ting jeg virkelig har savnet altså virkelig virkelig har savnet  - en rulle gummi til at lægge i skufferne så skufferne ikke bliver ridset af bestik osv.
Jeg ved godt at sådan noget går ind under alm. slitage men jeg vil bare ikke hæfte for skrammer i skufferne når jeg en dag flytter herfra, men på den anden side så er det også en "unødvendig" ting at købe, altså en ting jeg kan undvære når pengene er små.


Mine fine ordnede køkkenskuffer!!

Bestik skuffen - mangler dog en bestikbakke som passer i målene, men hvis den er dyr så lever jeg også fint uden, det har jeg jo gjort so far, men skøøønt med orden!

Hmm hvad hedder skuffen hvor jeg har alt muligt andet i? Men igen, sååå skønt med orden!

Viskestykskuffen - her har jeg ikke lagt plastik i, da der i én rulle kun var til 3 skuffer og jeg har 4, så jeg valgte at grydeskuffen hellere måtte få plastik i bunden så jeg ikke smadre bunden af skuffen og så må jeg være ekstra forsigtig med at lægge ting ned her så jeg ikke ridser og så en dag, når pengene bliver større, så kan jeg købe en rulle mere.

Dernæst så købte jeg en ting til 12 kr som jeg syntes er sååååååååååååå genial at jeg næsten ikke kunne stå lige på mine ben da jeg endelig fik sat den op - jeg stod helt og klappede og hoppet, ja små mennesker små fornøjelser eller hvad siger man, men mind you at jeg altid har boet i gammle huse med hvad det har fulgt med af gamle ting og aldrig altså virkelig ALDRIG har været ude og shoppe nyt, denne her lejlighed er FØRSTE GANG nogensinde jeg har noget nyt i min lejlighed!!

Altså min seng er ikke ny, men den har jeg selv købt for 6 år siden og sofaen er heller ikke ny, men den er ny for mig og det er første gang jeg har købt nye sofaer, ellers har det altid været enten min Morfars snedker møbler eller møbler jeg har arved fra min Gudfar og min nu afdøde Gudmor - så det er lidt ligesom jul når jeg går i Ikea, alle de ting man kan købe - jeg har ikke brug for 90% af tingene og 99% af tingene har jeg alligevel ikke plads til men hvor er det bare SKØNT at gå og se alle de fine ting man kan få........først fant jeg denne her "dims" til 12 kr i hvid, men pludselig var den foran mig i PINK!

Min pinke "dims" - kan du se hvad det er? Jeg så den første gang for et par år siden i min lillesøsters lejlighed dengang hun boede i Odense, total genial lejlighed med alle mulige geniale ting!

En holder til plastikposer!!! :)
Ja det er måske kun mig som kan blive helt begejstret over en sådan lille dims men nu har jeg jo styr og orden på mine poser som jeg har foldet pænt og lagt oven i hinanden og ned i røret i stedet for at de ligger i en anden pose og fylder eller optager en hel skuffe, det er da bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GENIALT laved!

Lilla gulvspand, drømmer om en lilla opvaskebalje, pink poseholder og så drømmer jeg om at finde pinke affaldsposer.........ta da da da hvor bliver Deirdre-Ann's nye hjem en lille perle!
Bagefter sad jeg og så en chick flick film på min computer via DR's hjemmeside, stadig sååå pænt af dem at lade mig slippe for at betale licens.... ;-) den hed "Blondinens Hævn" og var faktisk ret sjov, folk tror altid at blondiner er total blanke og er man smuk og blond så er den helt gal, I know for a fact, dog crashed min computer to gange og den tager cirka 10 minutter om at starte op igen hver gang.......jeg frygter at den køre på sidste vers.......

I næste weekend skal jeg ud til Sophie og hendes kæreste i deres hus i Roskilde, det var meningen at de skulle ha været gift i næste weekend, men pga. huskøb osv har de udskudt det på ubestemt tid men holder indflytter fest. Sophie har en suuuuuper klog computer lillebror, jeg vil prøve at høre ham til festen hvad han skal have for at kikke på min computer, for rent økonomisk kan det godt betale sig for mig at få den laved, jeg har jo ikke råd til en ny hvis den dør og fordi den er fra 2007 får jeg nærmest ingen penge fra forsikringen hvis den dør og det vil jo så svare til ikke at ha en computer. Jeg ved at Lita har fået laved sin computer hos ham og at han tog 300 kr i timen, dét er alt for meget og det vil jeg bare sige til ham, han skal hjælpe mig fordi han vil hjælpe - selvfølgelig skal han have noget for sin ulejlighed men ikke 300 spir i timen!

Jeg har fandeme hjulpet hans søster i månedsvis med at køre affald væk i frostgrader og fået nul og niks for det, end ikke benzin penge fik jeg.......men jeg vil stadig gerne hjælpe folk, jeg kan bare ikke tåle rent økonomisk at have udgifter til det, med mindre det altså er Barbara som ringer og siger at NU er det NU jeg skal mønstre i Schwitz......

I går aftes gik jeg i seng uden at børste tænder - jaee mums mums hvor en stinke ånde og smag i munden man så vågner op med, men jeg gad ikke koge vand for at børste tænder......her til morgen måtte jeg så til korset og få børstet bisserne som desuden havde nul huller da jeg var til tandlæge i sidste uge, men come on, det var nøjagtig også hvad jeg havde forvented - jeg har aldrig haft ét eneste hul i mine tænder og selv tandlægen er måløs, han siger at han kun i alle sine år som tandlæge har set dét hos patienter i min aldersgruppe 3 gange før............I'm cool til det der tandbørstning!

Men jeg bruger så også altid tandtråd og da jeg var barn skulle jeg og mine søskende altid tygge de der røde tabletter så mor kunne se hvor vi havde plak på tænderne, jeg hadet de der røde dimser så jeg lærte lyn hurtigt at børste dem grundigt nok så jeg kun skulle tygge én om ugen i stedet for én hver dag! Og så bruger jeg tandtråd, meget grundigt køre jeg tråden op langs tanden på begge sider af tandkødet, dvs. i mellemrummet mellem to tænder skal der faktisk køres tandtråd op to gange, det ved mange mennesker ikke, de køre bare tandtrådet op og så ned igen, men det skal følge først den ene tand rundt og op under tandkødet og så den anden tand........og gør man det forsigtig så skader det ikke tandkødet eller tandens nerve/tandhalsen og så ender man ud med fine sunde bisser uden pardentose, huller og misfarvninger som jeg har!!! :)

Gør man ikke, ender man som min Gudfar der nu officielt kun har 4 smårådne pløkker i munden og NEJ det er ikk en undskyldning at han er født i 1916 eller 26 eller whenever han er født, fra midt 1950 kom der stærk fokus på tandhygiejen i Danmark og manden er bare plain et svin med sine tænder! Han har haft den SAMME TANDBØRSTE hele mit liv! Og han siger selv han ikke børster tænder fordi han jo spiser snus........evvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!!!!

Mine børn vil ikke få lov til at børste deres egen tænder før de er min. 10 år gammel (hvis jeg altså får børn) for tænder er noget af det første man ser på folk når man taler til dem og klamme tænder er bare uffff!! Det er lige så nasty som kvinder der har sorte render under neglene, eller mænd for den sags skyld - med mindre du kommer direkte fra haven eller direkte fra arbejde så er det IKKE en undskyldning ikke at bruge neglebørsten!

Nå men altså nok om hygiejne, metrologerne havde lovet mig sommervejr i dag og i stedet for blæser det en halv pelikan ude på tag terassen men jeg skal bare i gang med den kommode så nu må jeg tage godt med tøj på og så ud og slibe kommoden af............*prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr* det skal sku nok blive en kold fornøjelse, jeg kan ligefrem høre hvordan vinden suser om hjørnerne!

P.S: Jeg har sendt min ansøgning til kontanthjælp afsted med alle de relevante papir, nu skal jeg så bare vente i ca. 15 dage eller indtil de kontakter mig igen.........OMG I hope I hope....

Ingen kommentarer: