onsdag den 19. januar 2011

Godmorgen - Du Er OPSAGT!

Cirka sådan lød beskeden til mig i morges da jeg i sovetrusser og t-shirt åbnede døren for et ekstremt tidligt postbud!

Der ligger jeg i min moskusandedunsrede og smågriner efter at min coaching buddy har ringed mens hun køre fra Hilton hotellet ved lufthavnen hvor hun har haft en mega fræk dillerdate, hun beskriver hvor hunky dory han er, sprød, maskulin og meget trænet - sidstnævnte er så ikke rigtig mig, det er okay at mænd har muskler men en svedig sixpack er bare ikke lige noget jeg tænder på.....

Så ringer dørtelefonen og jeg tænker at det ikke er til mig, det er det aldrig, folk trykker bare forkert hvis de skal ind, der står end ikke mit navn på dørtelefonen så det kan jo umuligt være til mig, men det bliver ved og jeg kan ikke høre dørtelefonen ringe i andre lejligheder (her er jo utrolig lydt) så jeg går ud og buzzer personen ind og 30 sek. efter ringer det på døren, og dér står jeg i mine sovetrusser, du ved de grå med rengbuefarved elastik, godt forvasked og med stor hængemås og har ligesom ikke andet valg end at lukke op - dér skal jeg så kvitterer for et brev fra min udlejer, hun vil nu pludselig efter at have forsøgt at sælge sin lejlighed i 1½ år flytte tilbage i lejligheden.......og dermed have mig ud senest 30. April 2011..........dog vil jeg mene at man som ejer har ét års opsigelse til at sætte sin lejer ud hvis man selv vil benytte lejligheden/lejemålet med mindre man kan påvise grov misvedligeholdelse af lejekontrakten/lejemålet - og da jeg ingen lejekontrakt har og lejemålet er i bedre stand nu end da jeg flyttede ind, ja så har hun ikke rigtig noget at skulle have sagt - tror jeg HÅBER JEG HÅBER HÅBER HÅBER JEG!!

Jeg mener, hvor pokker skal jeg flytte hen???

Jeg har ikke råd til mere end 5000 kr pr. mdr og dét er allerede rigtig mange penge hver måned når jeg knap tjener 5000 kr!!

Og jeg har allerede flyttet 4 gange siden jeg flyttede til København 1. Juli 2009 - jeg orker bare ikke merer flytteri! Jeg har end ikke sat noget op på vægene, undtagen en hylde fordi jeg altid føler jeg er on the move, jeg bor aldrig rigtig nogen steder og dét er dérfor jeg så brændene vil eje mit eget hjem, min egen lejlighed så jeg kan få ro og vished for at jeg kan blive, forever! Men det har ligesom ret lange udsigter...

Når lejernes LO åbner kl. 13 i dag så står jeg dernede that's for sure, jeg håber de kan hjælpe mig og jeg håber at jeg har ret i det jeg lige skrev om lejeloven.........jeg ligger jo allerede nu og ringer til alle mulige for at finde noget andet at bo i, men det er svært og det er dyrt.........folk tager de mest hamper priser for deres boliger og tænker slet ikke på at de kan risikerer at få en dårlig lejer ind, jeg vil heller have en lave leje og så få nogle gode lejer ind, en som jeg feks.!

Jeg går aldrig med sko indenfor, jeg vasker gulv og gør ofte rent og paser og vedligeholder i øvrigt lejligheden på alle tænkelige måder som var det min egen. Arghhh hvor noget shit!

Nå, dét gider jeg ikke bruge mere tid på - det kan jo være at det er en "pice of cake" sag.

I går aftes lå jeg igen og tænkte på Norman, selvfølgelig fordi jeg havde skrevet om han lige inden jeg gik i seng - dumt, lige nu i skrivende stund kan jeg ikke huske hvad jeg tænke på eller om, jeg kan bare huske at jeg lå og tænkte på ham

Som jeg skrev i brevet til Norman i November, som jeg end ikke ved om han har gidet og læse, han har i hvertfald ikke gidet at svare tilbage, men som jeg skrev i det brev så er det godt at tanker er private og uden beregning, hold da op en omgang ballade der ville komme hvis Norman så hvordan jeg skrev om ham herinde! Ikke at jeg har svinet ham vildt (meget) til, men jeg har ikke altid omtalt ham som en sød fyr, hvilket han faktisk heller ikke er, så længe leve ytringsfriheden!

Det irriterer mig lidt at jeg ikke kan huske hvad jeg tænkte i går, for jeg kan trods alt huske at jeg tænkte at dét skulle jeg lige skrive ned i morgen, overvejet at gå ind og tænde computeren igen men den er bare så langsom og der var så skønt under min dyne så.......og nu svigter min hukommelse! Hmf!

Der var også noget med Ayal........ hmmmm, jeg er helt blank!

Nå men til noget helt andet - som jeg skrev så kom jeg jo gående forbi Værnedamsvej ved Lagkagehuset Nytårsaftensdag da ham manden blev skudt, allerede få timer efter at han var blevet skudt og død festede folk liiiige dér hvor han havde ligget! Dagen efter var hele gaden flydt med krudt, flasker og affald fra folk som har festede hvor en mand få timer tidligerer har kæmped for sit liv..........vildt vildt bizzar tanke og oplevelse!

Jeg tænker på ham manden hver gang jeg går forbi, hvilket vil sige så godt som hver dag når jeg går ind mod byen, tænk at blive skud i hoved af en eller anden idiot over et eller andet idiotisk.........og så dø! Jeg er bestemt ikke imod våben og brugen af våben, har jo selv jagttegn, men jeg er imod at man bruger dem til at løse konflikter i fredstid og dét må man ligesom sige at det har været i Danmark siden Tyskland kapitulerede 4. Maj 1945 (sent om natten, derfor fejer vi det d. 5 Maj.)

I går efter at jeg havde sendt min lillebrors jakke gik jeg ned til Skomageren på Værnedamsvej for at afleverer et par slangeskindsstøvler jeg har, eller et par støvletter med en kæmpe sløjfe på, jeg elsker de sko, købte dem i Århus da en dyr skobutik gik konkurs for ca. 3-4 år siden, men de trænger til en kærlig hånd på hælen - jeg har overvejet meget om jeg skulle eller om jeg ikke skulle bruge pengene på dem, men som vejret er lige nu så er det næsten for varmt med mine vinterstøvler med for i og så må jeg jo gå i noget andet og ja, nu må jeg vist ofre et par nye hæle og lidt lim i sålen osv. Manden var utrolig flink, hvilket jeg syntes er noget nær et mirakel - alle de skomager jeg har besøgt gennem tiden er enten sjofle eller bare ubehøvlede! Jeg har altid gjort meget ud af mine sko, sat nye hæle på, fået dem laved osv.

Fra jeg var barn af har jeg lært at selv om man ikke har mange penge kan man godt se pæn ud, så stryg dit tøj og puds dine sko, lap dit tøj hvis det er i stykker og få laved dine sko hvis de går i stykker - den der smid væk mentalitet har jeg slet ikke og når jeg endelig er træt af noget så prøver jeg at sælge det først, så jeg håber at de der ca. 100 kr som manden sagde det ville koste er givet godt ud, han var i hvertfald flink og rar og hans butik var ren - sådanne butikker plejer at være helt sorte over det hele.

Jeg talte med vilje meget jysk da jeg gik ind til ham, du ved sådan "hælen er jo ikke helt SÅRT (sort) så jeg podser (pudser) dem tit men jeg tænkte om du måske kan farve dem SÅRTE (sorte) igen?"

Nogle middelalderlige mænd eller en del eller måske næsten alle, syntes at små blonde piger med en tyk accent fra "provinsen" er såååå søde og yder altid en god service når man kommer ind, og så er jeg jo høfligheden selv med "Goddag" "Mange tak" og "Farvel" :)
Jeg kan allerede hente skoene i dag :)

Samtidig fik jeg laved et nyt sæt nøgler, nu da jeg har omkodet låsen så vil det være brand ærgeligt at smække mig selv ude når min udlejer ikke har en nøgle! Så jeg har lagt et sæt nøgler til hoveddøren og entre døren hos Lita, hun bor jo lige om hjørnet, men jeg tænker at det aldrig bliver aktuelt, jeg har til dato aldrig smækket mig selv ude nogen af de steder hvor jeg har boet, jeg er jo Frk. Pertentlig og Frk. Husker :)

Men heller be safe than sorry!

Og nu er mine fødder så kolde at jeg vist heller må komme i bad, jeg har også ENDNU en klam opvask der skal tages.........Fuuuuuuuuuuuuck hvor jeg savner en opvaskemaskine!!

Ingen kommentarer: