fredag den 7. januar 2011

Jeg Forstår Ikke.......

Jeg forstår ikke mænd - og jeg forstår ikke at jeg ikke kan forstå at sådan er det......

Jeg har ikke hørt fra Troels fra Karel Van Mander siden hans venner kom ned til ham i Spanien, før det sms'et han mig flere gange om dagen og ringede flere gange og snakkede i timevis fra sin danske mobiltelefon fra Spanien til Danmark - og så pludselig, tavshed!

Mine veninder er helt splitted - Maiken siger at han er et svin og jeg skal give ham den kolde skuldre, min coaching buddy siger at det er bedst med klare linjer og at jeg skal kontakte ham og få vished, sidstnævnte er også hvad jeg selv har mest lyst til men jeg har jo prøved det så mange gange før med feks. Norman og fået en spand koldt vand med isklumper smidt lige i hoved......

Men så her til morgen da jeg - igen igen igen igen og igen skulle være ude af min lejlighed så min udlejer kunne tage billeder til en salgsopstilling da hun vil sælge sin lejlighed tog jeg til fitness og knoklede i én time, på vej hjem gik jeg og tænkte på at det bedste er at få vished - at vide hvor man står som person og at frygten for afvisning ofte er større end selve afvisningen - eller noget i den stil, jeg prøvede at coache mig selv til mod, jeg ved ikke om det virkede men jeg sendte en sms til Troels hvor i jeg kort skrev: "Har vi en aftale i aften?" Den sendte jeg kl. 10.56

Kl. 11.27 fik jeg en sms tilbage, den første i 2011 hvor i der stod: "Kære Deirdre-Ann, jeg kan ikke alligevel. Beklager jeg har været useriøs. Undskyld"

!!!

Jeg er ikke ked af det i den forstand at jeg har lyst til at græde, jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive følelsen inden i, chock måske? Jeg ved ikke hvad jeg havde forvented, måske at han ville komme med alle mulige lamme forklaringer så jeg kunne blive rigtig arrig, måske jeg havde håbet på en forklaring på tavsheden?

Jeg havde forvented mange ting og sikkert også dette, men alligevel så fik jeg sådan en følelse inden i som bedst kan beskrives som en elevatorfølelse - et chock i hoved da jeg læser teksten som flyver ned og rammer hjertet og fik mig til at føle mig svimmel. Jeg tænkte bare at jeg skulle have ro - helt ro, men da jeg havde verdens mest snaksagelige låsesmed (som gik ind med sko på!) til at skifte låsene på min hoved og bagdør så var der ingen ro - jeg så cool ud udenpå men inden i væltede gamle følelser af svigt, løgne, afvisninger og sorg frem som en tsunami og jeg fik helt lyst til at græde, ikke over Troels eller hans sms, men over at jeg oplever dette igen, at jeg igen står med det her kæmpe spørgsmålstegn under armen og føler mig fortabt fordi jeg ikke forstår........

Hvorfor kan mænd ikke bare være ærlige og oprigtige, just for once?

Ingen kommentarer: