mandag den 3. januar 2011

Via De La Plata - Indkøb!

Sikke en dag........Puha!

Jeg starter fra begyndelsen........

For det første er jeg ved at få hvad der føles som verdens største bums! Mit venstre næsebor, liiige ved indgangen eller udgangen afhængig af hvorfra man kikker! :) Jeg kan mærke den ligger under huden og er ved at varme op til den helt store ækle ømme ømme bumsekrig, men der er ingenting at se - samtidig er jeg ved at få én bums mere, just in case one wasn't enough lige ved venstre mundvige......oven i dét er jeg spættet i hoved af de her røde knopper som min læge kalder "kvindeknopper" og oven i dét har jeg fået forkølelsessår....!!

Jammen ja tak da - og hvem er der lige som har en date på fredag?? Anden rigtige date på 8 år?? Og så skal jeg stå model til alt det her?? Come on!!

Måtte ringe til lægen her til morgen for at få piller mod de der kvindeknopper, nu har jeg prøvede med creme siden 16. december og det virker overhoved ikke - men fordi jeg altid får svamp af alt slags medicin, så måtte jeg også bede om piller mod svamp så jeg ligesom kan være på forkant med det - og så måtte jeg også bede om piller mod forkølelsessår - det er ellers uhyr sjældent jeg får det mere, engang fik jeg det altid, altså hver evig eneste gang det var gået væk så kom det igen - det var mens jeg boede på gården og i lejligheden, jeg tror simpelhen det var pga. stress at jeg fik det, dengang havde jeg også næsten kronisk ond i maven - jeg kan huske at Kunstmaleren kaldte mig for "Fisemaskinen" - ganske ucharmerende kælenavn, men jeg havde altid ondt i maven dengang - i dag har jeg næsten aldrig ondt i maven og ja, min mave kører bare derud af - jeg har mine faste toilet besøgstider og dét er bare skønt når man nu i mange år har prøvede det modsatte!

Dagens apoteker høst...! Håber dette er alt den medicin jeg skal indtage i 2011!! HADER piller og medicin!
Fra venstre øverste række er alm. panodil hvilket jeg sjældent bruger, men de er rare at have. En pakke Lilla Plan kondomer hvis indkøb støtter "Sex og Samfund" og så har jeg også til hvis jeg skulle være "heldig" - dem jeg har i skuffen nu er Ayal's og str. XXL og alt andet lige, så er det pænt fesen at hive dem frem hvis fyren feks. har en Str. M diller.......dét må siges at være en killer! :) Næste pakke er én pille mod svamp som jeg tager forbyggende fordi den lange hvide pakke indeholder tre piller som jeg over de næste tre dag skal tage for de der "kvindeknopper" og så til sidst, piller mod forkølelsessår (herpes) *suk* Pille helved go away!

Efter apoteksturen gik jeg op til Lejernes LO - eneste mindre detalje var at jeg ikke havde tjekket deres åbningstider på forhånd, de har så kun åbent fra kl. 13.00 - så jeg måtte ligesom drææææbe tiden!

Da jeg samtidig skulle tisse, havde jeg ikke de store valgmuligheder så jeg gik på "Cafe Bjørg" ved Jarmers Plads - på menukortet stod der "en kande te 32,-" Dét i sig selv er dyrt, men jeg tænkte en kande så er der vel til to kopper - jeg fik en mikro mikro kande som indeholdt så lidt vand at jeg end ikke kunne fylde den kop de stillede frem på bordet til mig!!! WTF!

Jeg var egentlig ikke sulten men skulle sidde dér i 1½ time så jeg bestilte en omgang natchos og bad damen om at fordele osten - hader når osten bare ligger på de 10 øverste natchos og så er resten bare tørre og uden noget "snask" på - hvad får jeg? En tallerken med ost på de 8 øverste natchos! Mikro små dip bæger med salsa og cremefraice og så har de dælemeduskme putted hvidløg øverst på osten!!

Er der noget som kan gøre Frk. Multi-Kræsen irriteret og sur så er det når jeg finder noget i maden som IKKE stod på menukortet!! Som feks. hvidløg på mine natchos!! Eller Oliven på mine natchos!!



Min "udsigt" fra "Cafe Bjørg".........det trak iøvrigt pænt meget fra vinduet! *Prrrrr*

Klamme natchos og prøve lige at tjek den lille mikrokande! *Griner* Taget i betragtning af at man bruger ca. 2 gram te til en kop og 100 g max koster 60 kr så må man sige at de tjener kassen på "en kande te til 32,-" på "Cafe Bjørg!!" Tyveri ved højlys dag! (Det er iøvrigt mine elskede røde luffer i baggrunden, er de ikke fine??)

View fra min stol - se min "fine" taske nu da min elskede Mulberry er sendt på rejse.........
Så ergo, "Cafe Bjørg" er ikke et besøg værd, jeg behøver i hvertfald aldrig komme der igen!

Og så er det at jeg med dette her sidste billed kan se at jeg ligesom har bytted om på noget - efter apoteket gik jeg i Spejdersport, efter Spejdersport gik jeg til Lejernes LO som var lukked og så gik jeg på "Cafe Bjørg" og SÅ til Lejernes LO igen.....fik du den? :)

Spejdersport havde ikke udsalg, det starter først på onsdag men de tre ting jeg ville have kom alligevel ikke på udsalg sagde sælgeren - jeg stoler på ham, men har lavet en note til at jeg selv lige skal tjekke op på det hele på torsdag, bare for ikke at have betalt fuld pris for noget som så kommer på udsalg - også selv om jeg fik 10% i rabat ved kassen.

Jeg købte en dejlig sovepose, eller det tror jeg at den er - vil sove i den i nat så jeg kan teste den, det må man sikkert ikke men er den elendig ryger den retur! Aldrig har jeg sovet i så dårlig en sovepose som da jeg lånte min søsters! *Argh!*
Jeg ville gerne have haft en i dun fordi dun er lettere end symtetiske fibre, men dem i dun var bare ikke særlig varme og jeg frøs flere nætter i Spanien på sidste tur, på denne her tur skal jeg ikke fryse, så jeg valgte en sovepose fra Mammut (en kvindemodel faktisk!?!) som kan holde ned til -1 grad og regulerer sig selv op til +28, den er 185 cm lang så det må siges at være langt nok for mig som er 159 høj! I sig selv vejer den 1250 gram - farven er bestemt ikke laved til en kvinde, den er grå udenpå og knald rød inden i - det burde så nok lige have været omvendt!!

Min Mammut sovepose :)

Hold nu OP hvor er der lang tid til April......vejen kalder......

Jeg købte også min egen silkepose til at have inden i soveposen - hvis der bare er halv så mange bedbugs på næste tur som der var i sommer så er der RIGTIG MANGE! Eneste grund til at jeg næsten slap for bid var fordi jeg sov i en sådan pose, som jeg havde lånt af min søster i Schwitz - men nu har jeg købt min egen, alt for meget ballade med det dér låneri! Silkeposen fåes ikke i rød men lilla er næsten lige så godt! :) Vægt 130 gram inkl. den lille pose, som jeg ikke har tænkt mig at tage med

En ting jeg virkelig savnede på sidste tur!

En toilettaske som kan hænge op! Hvor nice! Det er så ulækkert at skulle sætte sin toilettaske på et bord som svømmer i andres vand, tandpastaskum, hår og ja gud ved hvad ellers for så bagefter at putte den ned i sin vandretaske!
 N-A-S-T-Y ! Men nu har jeg en fin letvægts toilettaske fra Bergans som vejer 176 gram

Jeg fik dette blad med fra Spejdersport - har ikke kikket i det endnu men jeg siger da ikke nej tak til et gratis blad! :)

 Nu mangler jeg bare at min bog, som er udgået fra forlaget, kommer - jeg har søgt og søgt og endelig fundet den for 1½ måned siden og nu venter jeg på at den kommer, der kan godt gå ca. 3 uger endnu!

Og så mangler jeg et par letvægts klip-klapper. Jeg vil have et par i den slags materiale de der grimme plastik træsko er laved i, Clocks tror jeg de hedder - og de SKAL være røde eller sorte. Basta! Så kan jeg gå i dem når mine travesko skal holde fri og de vejer ingenting.

Dernæst så mangler jeg en fleece bluse og måske også en tynd vindtæt letvægtsjakke og et stort, så stort som det fåes, memory kort til mit kamera så jeg kan få taget en masse billeder uden at være nervøs for om jeg løber tør for plads! :)

Og så mangler jeg også den dyreste af alle tingene - en ting jeg måske må undvære, men jeg vil kæmpe for den...........en lille mini mikro bærbar computer så jeg kan skrive blogs undervejs, måske jeg ikke kan komme på nettet men så kan jeg lægge dem op når jeg kommer hjem. Sidst da jeg var afsted i april skrev jeg alting ned i hånden i den tro at jeg ville få det skrevet ind når jeg kom hjem - til dato har jeg aldrig skrevet noget ind!! Så denne gang så hedder det skriblerier på computeren fra starten af, så jeg har noget at læse tilbage på om et par år :)

På vej hjem kom jeg forbi en butik som jeg aldrig har set før - eller hørt om og dér - lige dér i vinduet fandt jeg MIN BRYLLUPSKAGE!!

Ja grin du bare - men den var simpelhen så ufattelig ufattelig smuk! Og så må man jo håbe at den også smager godt - men dét kan jo arrangeres! Jeg har jo i flere år haft min bryllupsdato fastsat..... :)

Da Kronprinsesse Mary og Kronprins Frederik blev gift sagde Jes Dorph i tv at DMI havde undersøgt hvordan vejret ville være på netop denne dag, d. 14 Maj (tror de blev gift i 2004) og de sidste 50 år havde det kun regnet 3 gange på d. 14 Maj - ergo talte jeg frem til næste gang denne dato faldt på en Lørdag og besluttede mig for at dén dato skulle være min bryllupsdag og det er Lørdag d. 14. Maj 2011...........

Men du må forstå at i 2004 var der laaaaaaaaang tid til 2011 og jeg trode at jeg til den tid ville have mødt og kendt en dejlig mand i flere år, det er så ikke tilfældet og d. 14 Maj er nu åben for alle mine veninder som vil giftes - der er jo garanti for godt vejr og jeg vil så gerne have et stort dejligt have bryllup men enten må jeg vælge en anden dato eller vente til år 2017 med at blive gift, for så falder 14. Maj igen på en lørdag.....!!!

 - hvor nødigt jeg end vil sige det, så ender det sku nok med at jeg først bliver gift i 2017!!

Men i det mindste har jeg fundet min smukke smukke bryllupskage!

Er den ikke bare smuk?? Så detaljeret.....SÅDAN skal min bryllupskage se ud!! Og indeni skal der været noget med jordbær og råcreme.........ummmm - der er endda en sløjfe rundt om bordet!

Close up - se de små vindrueklaser, roserne, kantbåndet og den lille bitte blondekant helt nederst........I'm so in love!

Jeg har et helt word dokument med små detaljer som jeg vil have med til mit bryllup - jeg er en sucker for detaljerne! Over all et bryllup er jo bare en stor fest med fint tøj, i min verden er det som adskiller et bryllup fra en almindelig fest detaljerne - og dem skal der kræses om til mit bryllup, så må jeg bare håbe at min mand er med på dén ide, men lur mig om han ikke er, jeg mener, ellers ville han vel ikke være min mand vel? :) (eller mand too be!)

Har lige siddet og set et program med enæggede tvillinger - ret syret program! :) Og nu skal jeg til at se The Mentalist med Patrick Jane - that fine pice of man!! *Mums*

Jeg håber at mine piller vil starte med at virke omkring NU så jeg kan se pæn ud til fredag - hvis jeg altså har en date, er faktisk lidt irriteret på ham Troels fra Karel Van Mander. Fra d. 22 december og frem til d. 28 december får jeg sms'er fra ham hele tiden og han ringer endda et par gange - og så *bang* ankommer gutterne til Spanien for at fejre nytår og så høre jeg ikke noget, så jeg tænker: "Okay fint nok, jeg kan jo også vise at jeg er intersseret..."

Og så sender jeg ham et par sms'er men høre nul og niks tilbage - se dét kan pisse mig helt vildt af! Det er jo netop dér den går galt, hvorfor siger han ikke bare: "Deidre-Ann, gutter er kommet så du høre først fra mig når jeg kommer hjem igen, glæder mig til vi ses, caio" eller noget i den retning - HVORFOR bare pludselig ingenting?

Det er simpelhen DÉR kæden springer af for mig - do NOT do that to me!!!
 - jeg får simpelhen sådan en lyst til at rykke ham i kraven og smække ham én på skrinet så han aldrig glemmer at behandle en pige ordentligt!

HVORFOR ikke bare kommunikerer det ud som er? Det er jo hvad det er! Fakta er at hans venner er kommet på besøg og dét har første priotet i den tid de er på besøg, dét er helt forståeligt og jeg har intet imod det. Jeg ville gøre det samme hvis det var mig som fik míne veninder på besøg, men jeg ville melde det klart ud!

HVORFOR er det at mænd ikke kan forstå at deres handlinger såre? Det er da så sårende og ydmygende at sidde og sende en sms og så stadig ikke have hørt noget tilbage efter 3 dage.........at ringe op og telefonen ikke bliver svaret men der bliver heller ikke ringet tilbage........jeg forstår det ikke!

Talte lige med min coaching buddy som er kommet hjem fra nytårsferie i Ægypten, hun har det på samme måde og som jeg sagde til hende, så er dét her som ham Troels fra Karel Van Mander gør mod mig nu, netop grunden til at jeg ikke har en kæreste! Jeg kan simpelhen ikke tåle den der uvished som er så nem at afskaffe - why?

I will knock you the fuck out - dé ord er simpelhen det eneste som køre rundt inde i mit hoved lige nu, jeg mener hvordan kan du tillade dig at såre mig, når jeg hele tiden og lige fra starten af har sagt at jeg ikke ønsker en kæreste fordi jeg ikke vil såres igen og så charmer du mig og får mig til at blive glad og forventningsfuld mod min egen vilje for så at lade mig falde som en kokusnød fra 4 sal ned mod fortovet......

P.S: Jeg "glemte" at tage til fitness i dag.....Dooooooooooooooooooooooooo!

Ingen kommentarer: